בנט עקץ את שקד: מי שאומר שהממשלה הייתה טעות נמצא בפוסט טראומה

ראש הממשלה החליפי התייחס להודאה בטעות של שרת הפנים איילת שקד בעניין הקמת ממשלת השינוי ואמר: "חלק מאלו שאומרים כעת שזו הייתה טעות, פשוט נמצאים בפוסט טראומה. הם מורתעים, רמוסים וכתושים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/09/22 20:37 יח באלול התשפב

בנט עקץ את שקד: מי שאומר שהממשלה הייתה טעות נמצא בפוסט טראומה
שקד ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מספר חודשים חלפו מאז עזב נפתלי בנט את תפקידו הפוליטי הבכיר ביותר כראש הממשלה, ומאז הוא נוהג להתבטא בנושא מפעם לפעם. בחנוכת בית "פנימה" שנערכה הערב (ה') בלוד, אמר בנט כי "ההחלטה שלי להקים ממשלה בישראל הייתה ההחלטה הטובה ביותר והציונית ביותר שקיבלתי בחיי".

"מי שאומר שזאת הייתה טעות נמצא בפוסט טראומה"

"נדמה לי, ואני אומר זאת בצער, שחלק מאלו שאומרים כעת שזו הייתה טעות, פשוט נמצאים בפוסט טראומה. הם מורתעים, רמוסים וכתושים. אני לא שופט אותם ואני לא כועס. אני ראיתי בעיני וחוויתי על בשרי את המכונה שמחצה אותם. יום אחרי יום. אחד אחרי השני. את המכבש. חשיבה מעוותת כאילו החלטה פוליטית כזאת או אחרת היא עילה להתעללות נפשית בלתי פוסקת". 

לדבריו, השיסוע הפוליטי נובע מחרדה אותה מלבים גורמים משני הצדדים. "יש מי שפועל לחלק אותנו לקבוצות קטנות, יריבות, קבוצות העויינות זו את זו. תחושות החרדה של הקבוצות השונות הן כנות, אך מלובות ומועצמות באופן מלאכותי על ידי סוכני חרדה. כשאתה מרגיש שהזהות שלך תחת מתקפה, אתה מתכנס פנימה, בונה לעצמך שריון, ויוצא למלחמה. הזהות היהודית של ישראל היא אולי הנושא המובהק ביותר. יש ציבור שחרד מפני מדינת הלכה שלתפיסתו נכפית עלינו. שאנחנו בדרך לעולם הלקוח מתוך 'סיפורה של שפחה'". 

כזכור, רק בתחילת השבוע נודע כי השותפות בין שרת הפנים איילת שקד לבין שר התקשורת יועז הנדל התפרקה והשניים לא ירוצו יחד במפלגת הרוח הציונית, לאחר מכן היא התאחדה עם הבית היהודי ואמרה: "עשיתי טעויות. אין בן אנוש שחף מטעויות. כשליחת ציבור קיבלתי החלטות שחלקן התבררו כמוטעות". 

לאחר נאומו של בנט הערב, מסרה שקד בתגובה: "הממשלה הקודמת הייתה אילוץ שנוצר מחרמות, ולכן התפרקה. הגיע זמן לשים סוף לחרמות. הבית היהודי בראשותי תביא להקמת ממשלת ימין. חזרתי הביתה. חזרתי לימין". גורמים בבית היהודי הוסיפו: "מי שבטראומה הם הציבור הימני, שהפעם יקבלו מפלגה שמבטיחה ממשלת ימין ומביאה לממשלת ימין"