בחירות 2022

ראיון ניר אורבך: "אני לא יודע אם אני אצביע לשקד"

חבר הכנסת ניר אורבך לא יודע אם יצביע לשקד אבל שמח שהיא חברה לברודני, מודאג מהסיכויים של גוש הימין לנצח ומאמין שהוא ובנט עוד ידברו: "הוא מבין שזה לא היה צעד אישי, מניח שנוכל ליישר את ההדורים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/09/22 11:40 יח באלול התשפב

ניר אורבך: "אני לא יודע אם אני אצביע לשקד"
ניר אורבך, צילום: חדשות כיפה

בפתח הראיון עם חבר הכנסת ניר אורבך שאלנו אותו על האיחוד בין איילת שקד לבית היהודי, "שמח ששקד חוזרת לבית היהודי, לצערי היא הלכה עם יועז שזאת הייתה מתכון להתרסקות ואני שמח שהיא חזרה בה והלכה לציונות הדתית, חוזרים לגוש הימין על מלא". 

ניר אורבך בראיון לחדשות כיפה

אתה מאמין לה? לפני כמה ימים היא אמרה משהו אחר

היא מאמינה בזה והיא רוצה ללכת לכיוון הזה. אבל השאלה האמיתית היא איך מגיעים לקבוצה משמעותית של דתיים שאין להם למי להצביע, הליכוד מרתיע אותם וסמוטריץ' קיצוני בשבילם. ואולי איילת יכולה להביא אותם, הם המצביעים שיכריעו את הבחירות. החיבור עם הבית היהודי הוא חשוב, אבל צריך לחדד את המסרים שם. סיכוי קלוש ששקד תעבור את אחוז החסימה. אבל גם אם היא לא תרוץ, איך מביאים את אותם אנשי ימין שאין להם למי להצביע. אני לא יודע אם אני אצביע לשקד. 

למה רק אתה לא מקבל שריון בליכוד?

לא הבטיחו לי ולא הייתי שם, אני סירבתי לשליחים עם הצעות לתפקידים של שרים בכירים. אבל אנחנו מגיעים מהציונות הדתית ויש לנו עולם ערכי, אני הלכתי מהקואליציה בידיים נקיות. לומר לבנט שזה נגמר ממקום אמיתי ולא ממקום של הבטחה. 

אתה ובנט לא דיברתם מאז פירוק הממשלה, תהיה שיחה של סליחה לפני החג?

אני מניח שכן, הוא מבין שזה לא היה צעד אישי אלא ערכי, בסופו של דבר המהלך גרם לזה שהוא לא יהיה ראש ממשלה, מניח שנוכל ליישר את ההדורים.