כוכבי בתחקור ראשוני לאחר מותו של רב סרן בר פלח: "היינו רוצים שיסתיים אחרת"

הרמטכ"ל ביצע תחקור ראשוני בזירה בה נהרג רס"ן בר פלח "ל במהלך התקלות עם מחבלים הלילה | "ראינו פיקוד מלפנים ומפקד שהוביל בראש, הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו במשימת ההגנה על ביטחון המדינה ותושביה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/22 18:02 יח באלול התשפב

כוכבי בתחקור ראשוני לאחר מותו של רב סרן בר פלח: "היינו רוצים שיסתיים אחרת"
כוכבי בתחקור הראשוני לאחר מותו של בר פלח ז"ל, צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע לזירה בה התרחשה ההתקלות הלילה (ד'), במהלכו נהרג רב-סרן בר פלח ז"ל, בסמוך למעבר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. הרמטכ"ל קיים תחקור ראשוני עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה אורן שמחה, מפקד החטיבה המרחבית מנשה, אלוף-משנה אריק מויאל ומפקדים נוספים.

בתום ביקורו אמר הרמטכ"ל: "זהו אירוע קשה שהיינו רוצים שיסתיים אחרת. ראינו הלילה פיקוד מלפנים ומפקד שהוביל בראש, הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו במשימת ההגנה על ביטחון המדינה ותושביה. אנחנו נתחקר, נלמד ונשתפר מהאירוע הזה. הלילה הזה הוא ביטוי נוסף לפעילותו של צה"ל בכל הגזרות, וביהודה ושומרון בפרט, מידי לילה לסיכול פיגועי טרור ושמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת פלח, מחזק ומחבק אותה ברגעים אלה". תחקור נסיבות האירוע נמשך. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

בתוך כך, דובר צה"ל מוסר כי הלוויתו של רב-סרן בר פלח ז"ל שנהרג הלילה במהלך פעילות מבצעית, תערך היום (ד'), י"ח באלול התשפ"ב, 14 בספטמבר 2022, בשעה 19:45 בבית העלמין הצבאי בנתניה.