אחד מהחבלים היה איש מודיעין של הרשות | לפיד: "זו עליית מדרגה"

רב סרן בר פלח נהרג במהלך חילופי האש עם מחבלים בגדר התפר סמוך לג'נין, וראש הממשלה העביר מסר לרשות הפלשתינית, שהמחבל היה אחד מאנשיה: "בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר, אנחנו לא נהסס לפעול"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/09/22 17:24 יח באלול התשפב

אחד מהחבלים היה איש מודיעין של הרשות | לפיד: "זו עליית מדרגה"
פעילות צה"ל בשכם, צילום: דובר צה"ל

רב סרן בר פלח נהרג הלילה (ד') כתוצאה מחילופי ירי, במהלך התקלות עם מחבלים בגדר התפר סמוך למעבר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. הקצין ירה לעבר המחבלים לפני שהוא נפגע ובכך מנע נפגעים נוספים באירוע. פלח, בן 30 מנתניה הותיר אחריו משפחה ובת זוג.

ראש הממשלה יאיר לפיד הביע את תנחומיו למשפחה וחשף כי אחד המחבלים ההרוגים הוא איש המודיעין המסכל של הרשות הפלשתינית, "זו עליית מדרגה. בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר, אנחנו לא נהסס לפעול. צה"ל והשב"כ ערוכים לכל תרחיש כדי למנוע מהטרור להרים את ראשו. הם ערוכים בכל הגזרות, יחד עם המשטרה על קו התפר. ישראל תפגע קשה בכל מי שמנסה לפגוע בה".

רב סרן בר פלח ז"ל

רב סרן בר פלח ז"ל צילום: דובר צה"ל

"אמיצים ונועזים, שברגעי האמת שמים את הרצונות האישיים בצד ומוסרים את נפשם על קדושת ה׳, העם והארץ"

ביום הזיכרון לפני כשנתיים, כתב הקצין טקסט מרגש לחייליו שמקבל משמעות היום: "ביום הזיכרון אנחנו לומדים שיש דבר גדול יותר מהחיים עצמם. יש משהו שבשבילו אנחנו מוכנים להקריב את חיינו-מדינת ישראל על כך אחשוב בעת הצפירה, בזמן שאעמוד עם כל עם ישראל בדומיה, אזכר בכל אותם גיבורים, אך לא ארכין את ראשי. ארים את ראשי למעלה, בחזה מתוח, בגאווה, כי כל אלה הם אחיי, אמיצים ונועזים, שברגעיי האמת שמים בצד את כל הרצונות האישיים ומוסרים את נפשם על קדושת ה׳, העם והארץ", כתב רב סרן פלח.