הותר לפרסום: רב סרן בר פלח הוא הקצין שנהרג הלילה בפעילות מבצעית בג'נין

רב סרן בר פלח נהרג במהלך חילופי האש עם מחבלים בגדר התפר סמוך לג'נין | גורם ביטחוני: הקצין ירה לעבר המחבלים לפני שהוא נפגע | אחד המחבלים הוא איש מנגנוני הביטחון הפלשתינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/22 11:26 יח באלול התשפב

הותר לפרסום: רב סרן בר פלח הוא הקצין שנהרג הלילה בפעילות מבצעית בג'נין
צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום כי קצין צה"ל נהרג הלילה (ד') כתוצאה מחילופי ירי, במהלך התקלות עם מחבלים בגדר התפר סמוך למעבר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. שני המחבלים חוסלו על ידי כוחות צה"ל. עוד פורסם כי אחד המחבלים היה איש המנגנונים הפלשתינים.

גורם ביטחוני בכיר סיפר כי מתחקיר ראשוני, האירוע החל בשעות הלילה. "האירוע התחיל ב-23:39. תצפיתנית בחטמ"ר מנשה זיהתה שני חשודים והיא לא ראתה שהם נושאי נשק. הכוח בפיקודו של המח"ט וסמג"ד הנח"ל נכנס דרך השטח הפלשתיני כדי לאגף מאחור את החשודים. בשעה 2:15 המחבלים פתחו באש נגד הכוחות כשהם מצוידים בשני רובים אוטומטיים. הקצין שנהרג ירה לעבר המחבלים לפני שהוא נפגע. בסופו של דבר, שני מחבלים חוסלו ונמנע על פי הערכה פיגוע שהיה מיועד נגד עמדת צה"ל או סיור שיעבור במקום. האירוע גבה מחיר כבד מאוד", אמר הגורם הבכיר.

הנשק של המחבלים

הנשק של המחבלים צילום: דובר צה"ל

תא"ל אבי בלוט: אחד המחבלים הוא איש מנגנוני הביטחון הפלשתינים

גדודי חללי אל-אקצא לקחו אחריות על הירי לעבר הלוחמים ופרסמו תיעוד של המחבלים יורים לעבר היישוב הר ברכה. שני המחבלים שחוסלו הלילה סמוך למעבר ג'למה הם האחים אחמד עבאד, איש מנגנוני הביטחון הפלשתינים, ואל-רחמן עאבד מהעיירה כפר דאן שליד ג'נין.

צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט אמר בשיחה עם הכתבים הצבאיים אמר כי "אחד המחבלים איש מנגנוני הביטחון הפלשתינים. חולייה של שני מחבלים מאזור ג׳נין חמושים בנשקים אוטומטיים. היו בדרך להניח מארב לסיור צהל על הגדר. משבח עירנות התצפיתנית וגבורת לוחמי סיירת הנחל. בהיתקלות נעזר צהל ברחפן. לא היה שימוש במלט תוקף".

צילום: דובר צה"ל

מחבל הגיע לצומת תפוח עם סכין, אישה נפצעה באורח קל מיידוי אבנים

אתמול (ג') חשוד פלשתיני הגיע לצומת תפוח עם סכין, וכוחותינו הגיבו בנוהל מעצר חשוד וביצעו ירי לאוויר. החשוד השליך את הסכין ונעצר. כעשר דקות אחרי הדיווח על ניסיון הפיגוע בצומת תפוח, דווח על אישה שנפצעה כתוצאה מיידוי אבנים לעבר רכב סמוך לצומת יקיר הקטן ליד רבבה.

מוקדם יותר השבוע (א') לוחמי מג"ב פעלו במחסום אל-ג'יב, הסמוך לגבעת זאב, כאשר הגיעה חשודה עם סכין בידה כשהיא הולכת ברגל במעבר לכלי רכב בלבד. הלוחמים קראו וסימנו לה לעצור וכאשר לא נשמע לקריאות שלהם הם ירו ירי באוויר. לאחר הירי החשודה עצרה והשליכה את הסכין מידה. לוחמי מג"ב עצרו את החשודה, בת 24 מאל-ג'יב, להמשך חקירה של כוחות הביטחון.