המחאה הצליחה: תנועת הנוער עזרא עושה פרסה ומחזירה את דמי החבר

תנועת הנוער הדתית עזרא יצאה במהלך חריג והודיעה לפני כשנה על ביטול דמי החבר, אלא שההורים לא קנו את הרפורמה וטענו שהמחירים קפצו | לקראת מסע סוכות הקרוב החזירו בתנועה את מסלול דמי החבר: "המסלול המוכר שהיה עד לפני שנה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/09/22 17:33 יח באלול התשפב

המחאה הצליחה: תנועת הנוער עזרא עושה פרסה ומחזירה את דמי החבר
חניכי תנועת עזרא. ארכיון, צילום: תנועת עזרא

לפני שנה הודיעה תנועת הנוער עזרא על ביטול גביית דמי החבר ופתיחת מסלולי ההשתתפות לחניכים, אלא שבהשוואה שערכנו שבועות ספורים לאחר מכן בין המחירון הישן לחדש, נוכחנו לראות כי אין בשינוי בשורה אמתית, והורים לחניכים בתנועה יצאו למחאה נגד המחירון החדש.

כעת, לקראת מסע סוכות הקרוב, נראה כי תנועת עזרא נכנעה למחאת ההורים והחליטה לחזור בה מהמחירון החדש. כעת מפרסמת תנועת הנוער מחירון חדש המאפשר להורים לחזור למודל התשלום הישן. 

חוזרים למסלול המוכר

כזכור, לפני כשנה תנועת הנוער עזרא יצאה בקמפיין לביטול תשלום דמי החבר בשם "מהפכת ה-בלי דמי חבר" והגדירה אותו כמהלך פורץ דרך. המהפכה לטענת עזרא הייתה בכך שחייבה את ההורים לשלם מחיר מלא על כל הפעולות בסניף לכל אורך השנה שיכללו גם דמי חבר, ולא לפני כל מסע או פעילות כפי שהיה עד כה, כאשר לטענת עזרא המחיר השנתי מוזיל את העלות ולא מייקר.  

אלא שלאחר בדיקת ההורים עלה כי המחירים לא הוזלו אלא להיפך, ההורים הכועסים החליטו להתאגד ולהקים את 'הנהגת ההורים הארצית' של התנועה ויצאו במחאה נגדה. בתנועת עזרא לא מיהרו לשנות את שיטת המחירים החדשה וקבעו כי "התכנית לא מושלמת אבל אנחנו מאמינים בה".

כעת, לקראת מסע סוכות הקרוב, נכתב בהודעה של התנועה כי הם חוזרים למתווה התשלומים הישן, "בעקבות המון בקשות הנה זה חוזר: מסלול דמי חבר. משלמים תשלום שנתי לכל השנה לתפעול השוטף של הסניף, ולפני כל מסע בוחרים אם להירשם אליו ומשלמים בהתאם - המסלול המוכר שהיה עד לפני שנה". נציין כי לפני כחודשיים התחלף מזכ"ל בתנועה כאשר שאול דה מלאך עזב את הנהגת התנועה ובמקומו נכנס הרב יאיר בינשטוק.

"מודעים וקשובים לקולות שונים שעלו מהשטח"

פניית הפרסה של עזרא לא החלה היום, וכבר לפני כשלושה חודשים בזמן ההרשמה למחנות הקיץ הוזילה התנועה את מחירי הפעילויות בטענה כי הם קשובים לפניות ההורים. כפי שדיווחנו בכיפה, גם אז טענו ההורים כי ההוזלה אינה מספקת. כעת, כאמור, התנועה החזירה את מתווה דמי החבר כמעט לקדמותו.