האסון בנחל צפית | ראש המכינה מעיד: "מבקש סליחה"

יובל כאהן, מי שעמד בראש מכינת בני ציון בזמן השיטפון שגבה את חייהם של עשרה בני נוער, הגיע להעיד בבית המשפט וסיפר על רגשות האשמה: "אני עצוב, אני אבל על זה. אני גם מתבייש ומתחרט ומרגיש אשם על האסון הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/22 11:11 יז באלול התשפב

האסון בנחל צפית | ראש המכינה מעיד: "מבקש סליחה"
כוחות ההצלה בחילוץ בנחל צפית, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

יותר מארבע שנים אחרי האסון הנורא בנחל צפית שגבה את חייהם של עשרה בני נוער, הגיע ראש מכינת בני ציון לשעבר, יובל כאהן לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כדי למסור את עדותו. כזכור, כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב נאשמים בהמתה בקלות דעת, זאת לאחר שבמסגרת טיול של תלמידי המכינה והמועמדים אליה, נספו תשע נערות ונער עקב שיטפון כבד בנחל צפית. 

ההורים האבלים בבית המשפט, ארכיון

ההורים האבלים בבית המשפט, ארכיון צילום: Yonatn Sindel/Flash90

כאהן: "מתבייש ומתחרט ומרגיש אשם" 

בפתח עדותו הביע כאהן את התנצלותו. "אני מתבייש. אני מצטער. אני מתחרט ומבקש סליחה על אסון שקרה תחת אחריותי במעורבות שלי ישירה. אסון שנהרגו בו 2 חניכות שאהבתי והערכתי". בדבריו הוא הזכיר אף את ההרוגות שהיו קרובי משפחה של עובדי המכינה, "נהרגה בו נכדה של מי שעבדה איתי יום ולילה 11 שנים במכינה ושלחה את הנכדה שלה לטיול הזה ולא קיבלה אותה חזרה. שנהרגה בו בת דודה של מי שהקים איתי את המכינה וחיתנתי אותו עם בוגרת המכינה. אח של בוגרת המכינה שלא זכיתי להכיר ועוד 5 נערות שלא זכיתי להכיר. אני מצטער, אני עצוב, אני אבל על זה. אני גם מתבייש ומתחרט ומרגיש אשם על האסון הזה".