בחירות 2022

חוזרת הביתה: איילת שקד חתמה על הסכם עם הבית היהודי

שם הכל התחיל: שרת הפנים איילת שקד חתמה על הסכם ריצה משותפת עם הבית היהודי. ההסכם יובא לאישור מרכז המפלגה והרשימה תתמודד לכנסת עם האות ב' | "נפעל להקמת ממשלה רחבה ימנית ויציבה" | כך תראה הרשימה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/09/22 07:17 יז באלול התשפב

חוזרת הביתה: איילת שקד חתמה על הסכם עם הבית היהודי
שקד, צילום: חדשות כיפה

פחות מחודשיים נותרו עד לבחירות הכלליות לכנסת ה-25 שיערכו בחודש נובמבר, ובעוד יומיים בדיוק יסגרו רשימות המתמודדים בדרך אל הקלפי. שרת הפנים איילת שקד, שקיבלה את הנהגת מפלגת ימינה עם הודעתו של ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט על פרישה מהחיים הפוליטיים, עברה כמה וכמה גלגולים במערכת הבחירות הנוכחית, ונראה כי הפעם מדובר בתחנה האחרונה. 

שרת הפנים חוזרת למפלגה הראשונה בעברה הפוליטי, וימים בודדים לאחר שהתפרקה השותפות בינה לבין שר התקשורת יועז הנדל במפלגת הרוח הציונית, שקד חתמה הבוקר (ג') על הסכם ריצה משותפת עם הבית היהודי בראשות יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל. ההסכם יובא לאישור מרכז הבית היהודי.  במסגרת ההסכם הרשימה תרוץ תחת השם הבית היהודי עם אות ב'. על פי ההסכם, שקד תעמוד בראש ותקבל את מקומות: 1,3,5,6 ואילו ברודני יקבל את המקומות 2,4,7. 

"אני שמחה שהצלחנו לבנות מחדש בית לציונות הדתית ולימין האחראי בישראל. נפעל יחד להקמה של ממשלה רחבה ימנית ויציבה", מסרה שקד, וברודני בירך את שרת הפנים על "על הדחיפה לשותפות הזו. ההסכם שנחתם הוא יציאה לדרך חדשה עבור הציבור הדתי לאומי והימין בישראל". 

 

שקד: "אני חוזרת הביתה"

כאמור, חודש וחצי בלבד לאחר הקמתה, התפרקה הרוח הציונית ובין שני השרים הבכירים התעורר הוויכוח מי בדיוק נפרד ממי. האם הנדל בחר לעזוב, או שדווקא הייתה זו שקד שהראתה לו את הדרך החוצה. למרות ששר התקשורת טוען כי הוא נפרד משקד, הודעה ששלחה שקד ביום שישי האחרון מספרת סיפור שונה.

חבר הכנסת ניר אורבך, בכיר ימינה לשעבר, קיבל בסמוך לכניסת השבת קיבל הודעה משקד. כך, בשלוש מילים בלבד סיכמה שקד חודש וחצי של שותפות עם הנדל והוכיחה את ההחלטה שלה לעזוב את הנדל: "צדקת, נדבר במוצאי שבת", כתבה שקד לאורבך. בסרטון שפרסמה לאחר הפרידה המתוקשרת אמרה: "עשיתי טעויות, קיבלתי החלטות שחלקן התבררו כמוטעות".