"בתקופה מאוד לחוצה": איילת שקד משתפת בגלל מי היא לא מצליחה לישון בלילה

שרת הפנים התייחסה למצבה לקראת סגירת הרשימות ואמרה כי בשני הלילות האחרונים היא לא הצליחה להירדם בגלל הדרמות הפוליטיות: "לא ישנתי כבר שני לילות, לילה אחד בגלל יועז והשני בגלל הבית היהודי אני בטח גם לא אשן הלילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 18:51 טז באלול התשפב

"בתקופה מאוד לחוצה": איילת שקד משתפת בגלל מי היא לא מצליחה לישון בלילה
צילום: יוד צילומים

ימים לא פשוטים עוברים על שרת הפנים, איילת שקד. חמישה ימים בלבד לפני הגשת הרשימות וברקע הסקרים הלא מחמיאים, החליטה שקד לפרק את השותפות עם השר יועז הנדל. הבוקר (ב') שרת הפנים ויו"ר הבית היהודי, יוסי ברודני היו קרובים לחתימה אך במהלך הלילה מוסדות הבית היהודי הערימו קשיים והאיחוד נדחה עד להודעה חדשה. בוועידת המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות באילת, שיתפה שרת הפנים מה עובר עליה בימים האחרונים.

"אני בתקופה מאוד לחוצה ולא ישנתי כבר שני לילות, לילה אחד בגלל יועז והשני בגלל הבית היהודי. בחרתי אחרי 10 שנים בפוליטיקה להכניס את הראש הכי עמוק באירוע. אני בטח גם לא אשן הלילה אבל היה חשוב לי להגיע לכאן ולא לוותר כי העשייה שלכם המנכ"לים חשובה מאוד", אמרה איילת שקד.

"דרך ארץ עדיין שבויה במחנה רק לא ביבי"

לאחר שיחות רבות עם אנשי סיעת דרך ארץ, שקד החליטה להיפרד מיועז הנדל וצביקה האוזר שהבהירו, כך לטענת שקד, כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין.

בימים טובים יותר: שקד והנדל. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בסביבתה של שקד אמרו כי "לצערה הרב של השרה שקד, על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה 'רק לא ביבי' ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל".

עוד הם אמרו כי "שקד איננה מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות תשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי".