קרעי קורא לנשיאת בית המשפט העליון: פסלי את השופטת בהרכב מזוז

חבר הכנסת מהליכוד פנה לנשיאת העליון אסתר חיות כדי שתפעל לפסילת השופטת רות רונן, שלכאורה חברה אישית וקרובה של היועצת המשפטית לממשלה: "העתירה הנ"ל נמצאת בלב השיח הציבורי ועל כן חייבת להתברר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/09/22 22:45 טו באלול התשפב

קרעי קורא לנשיאת בית המשפט העליון: פסלי את השופטת בהרכב מזוז
קרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסוף השבוע שעבר התקיים בבג"ץ דיון בעתירה של ארגון לביא נגד מינויו של מני מזוז, לשמונה שנים ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים. בסוף הדיון ולאחר שהיועמ"שית גלי בהרב מיארה דחתה את ההצעה למנות את מזוז נקודתית למינוי הרמטכ"ל - הוציא בג"צ צו על התנאי לפיו המדינה צריכה לנמק עד 15 בספטמבר מדוע לא לבטל את מינוי הקבע של מזוז. בגלובס פורסם היום (א') כי אחת מהשופטות בהרכב הדן בעתירה, השופטת רות רונן, היא לכאורה חברה אישית וקרובה של היועצת המשפטית לממשלה.

"העתירה הנ"ל נמצאת בלב השיח הציבורי ועל כן חייבת להתברר"

הערב פנה חבר הכנסת מהליכוד, שלמה קרעי, לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וקרא לה לפסול את השופטת רות רונן מההרכב. "אומנם, היועצת המשפטית לממשלה לא הייתה צד להליך באופן אישי, אלא ברמה המוסדית כמי שמייצגת את ראש הממשלה ואת הממשלה", פתח קרעי וכתב, "אך בעניין ספציפי זה, העתירה תקפה את עמדתה המשפטית של היועמ"שית שאישרה את מינוי מזוז, וברור לכל כי יוקרתה ומעמדה המקצועי נמצאים על כף המאזניים".

קרעי תהה האם באמת ניתן לחלק בין צד להליך באופן אישי לבין צד להליך ברמה המוסדית בנסיבות הללו: "האם שופטת מוערכת ככל שתהא, מסוגלת לנתק את עצמה לחלוטין משיקולי החברות, כאשר היא מודעת למשמעות שתינתן למילותיה והחלטותיה על כבודה של חברתה, שהיא צד להליך נוכח הוויכוח הציבורי הגדול שמתנהל? העתירה הנ"ל נמצאת בלב השיח הציבורי ועל כן חייבת להתברר ולהיראות כנקייה לחלוטין מכל שיקול זר - 'והייתם נקיים מה' ומישראל'".

חבר הכנסת קרא לחיות, "למען אמון הציבור במערכת, הנמצא גם כך בשפל חסר תקדים, להחליף את השופטת רות רונן בהרכב זה, בין אם ביוזמתה ובין אם בהוראתך, כמי שניצבת בראש המערכת".

המכתב

המכתב צילום: ללא