לא צפוי: השופט הציע לבטל את המינוי הקבוע של מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים

השופט נעם סולברג מציע למדינה לקבל את העתירה שהגיש ארגון "לביא", לבטל את המינוי הקבוע של השופט מזוז ולהפוך אותו למינוי אד הוק רק למינוי הרמטכ"ל | השופטים מקיימים התייעצות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/22 10:44 יא באלול התשפב

לא צפוי: השופט הציע לבטל את המינוי הקבוע של מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים
מני מזוז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (ד') מתקיים בבג"ץ דיון בעתירה של ארגון לביא נגד מינויו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר  ושופט בית המשפט העליון בדימוס, מני מזוז, לשמונה שנים ליו"ר הוועדה למינוי בכירים. השופט נעם סולברג מציע למדינה לקבל את עתירת לביא, לבטל את המינוי הקבוע של השופט מזוז ולהפוך אותו למינוי אד הוק, נקודתי, רק למינוי הרמטכ"ל.

 

את העתירה הדחופה לבג"ץ הגישו בארגון "לביא" לפני כשלושה שבועות. לטענת הארגון מדובר במינוי העומד בניגוד לכללי הריסון החלים על ממשלת מעבר. מינויו של מזוז נועד בין היתר כדי להכשיר את מינוי הרמטכ"ל, גם הוא בתקופת בחירות.

בעתירה שהוגשה באמצעות עורך הדין יצחק בם נכתב כי "אין לאשר מינוי זה בתקופת ממשלת מעבר, וזאת בשל מאפיינים 'מחטפיים' של ההחלטה". שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון הורה ליועמ"שית להשיב לעתירה עד 22 באוגוסט, אך בחר שלא להקפיא את המינוי הצפוי.

השופט נעם סולברג

השופט נעם סולברג | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור, לפני כשלושה שבועות אישרה הממשלה את מינויו של מזוז, ליו"ר הוועדה למשך שמונה שנים. היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, החליטה כי אין מניעה למינוי למרות שמדינת ישראל שרויה בתקופת ממשלת מעבר, והחלטה זכתה לביקורת רבה.

שרת הפנים איילת שקד ביקשה מראש הממשלה החליפי נפתלי בנט להטיל את הווטו השמור לו במקרים כאלה ולמנוע את המינוי אולם בנט החליט שלא להתנגד. הבוקר צייצה השרה שקד: "השופט סולברג מצדד בעמדה שהצגתי בישיבת הממשלה לאשר את מינויו של מזוז כזמני בלבד רק למינוי הרמטכ״ל. היועמ״שית ושרי הממשלה שגו שלא אימצו את דעתי".

בנט הסביר: "זה יהיה חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל בתקופה ביטחונית רגישה בלבנון ובעזה, לכן לא אטיל וטו. מדינת ישראל נמצאת במצב ביטחוני רגיש. חזבאללה וכריש, מב"ם בסוריה, מבצע עלות השחר שהיה כעת בעזה. אנחנו נכנסים לסבב בחירות ולא יודעים כמה זמן זה יימשך. יש שני מועמדים, שניהם מצוינים. חייבים להניח את צרכי הביטחון מעל לפוליטיקה".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368