שביעות רצון בישראל מעריכים: ההסכם עם איראן לא יחתם בקרוב

בישראל מעריכים כי ההסכם בין המעצמות לאיראן לא ייחתם בחודשיים הקרובים, בזכות שיתוף הפעולה עם ארצות הברית. גורם מדיני בכיר: "ההסכם עם איראן לא ייחתם לכל הפחות עד אחרי בחירות האמצע" | הדברים נאמרים על רקע יציאת לפיד לגרמניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/22 17:41 טו באלול התשפב

בישראל מעריכים: ההסכם עם איראן לא יחתם בקרוב
ביידן ולפיד, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

בישראל אופטיימים לגבי דחיית הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, כך העריך היום (א') גורם מדיני בכיר. ברקע הפרסומים על ההסכם המתקרב אמר הגורם כי הדחייה היא לפחות עד בחירות האמצע שיערכו בארצות הברית. "בנקודת הזמן הזאת מסתמן שההסכם עם איראן לא ייחתם לכל הפחות עד אחרי בחירות האמצע בארצות הברית ב-8 בנובמבר".

ההסכם רע מאוד בטווח הארוך

הגורם המדיני הסביר את הרצון הישראלי בשיפור ההסכם עם איראן: "אנחנו מאמינים שיש הסכם שהוא טוב יותר מההסכם הזה שאליו ארצות הברית מנסה להחזיר את איראן", והוסיף "ההסכם הזה, פג תוקפו תוך שנים ספורות. יש לו יתרונות רק בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך הכסף שאיראן תקבל והלגיטימציה שהיא תקבל הם צרה גדולה, את ההסכם הזה חייבים להאריך".

הנשיא ביידן.

שיתוף פעולה עם האמריקאים. הנשיא ביידן | צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

בישראל, כך על פי הגורם, מרוצים משיתוף הפעולה עם הממשל בארצות הברית בעניין הסכם הגרעין ומיכולת ההשפעה הישראלית על וושינגטון. "השיח מתקיים בחדרים סגורים תוך שיתוף פעולה עם הממשל האמריקני ואנחנו בתחושה שהמדיניות הזאת עובדת". עוד הוסיף הגורם "אנחנו בסיבוב נוסף שבו ישראל הצליחה להשפיע על האמריקנים להימנע מוויתורים נוספים לאיראן, וזה מאוד חשוב".

לפיד לפני המראתו לגרמניה

איראן עוד לא קרובה לפצצה

בתוך כך, גופי המודיעים בישראל, אירופה ובארצות הברית מעריכים שאיראן עוד לא קרובה דיה לפריצה בתוכנית הגרעין. "לאיראן חסר הרבה מאוד כדי להגיע לנשק. הפריצה יכולה להיות כעת רק להשגת כמות האורניום הדרושה ולאיראנים אין יכולת בשלב הזה לייצר את שאר מרכיבי הפצצה".

לפיד בדרכו לגרמניה

לפיד בדרכו לגרמניה | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

לפיד יפגש עם ראש הממשלה ושרת החוץ הגרמניים

דברי הגורם המדיני מגיעים על רקע טיסתו היום של ראש הממשלה לפיד לגרמניה, שם ייפגש מחר עם ראש ממשלת גרמניה אולף שולץ ושרת החוץ אנאלנה ברבוק. לפיד צפוי לדון איתם בין היתר על ההסכם המתקרב עם איראן.