סבא"א מזהירים: איראן קרובה לפצצה גרעינית

דו"ח של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית חושף כי איראן מחזיקה ב-55 ק"ג של אורניום בדרגת העשרה של 60%, כמות שמספיקה כדי לייצר פצצה גרעינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 17:15 יא באלול התשפב

סבא"א מזהירים: איראן קרובה לפצצה גרעינית
תחנת כוח בדרום איראן, ארכיון , צילום: shutterstock

עם ההתקרבות בין איראן למעצמות לחתימה על הסכם גרעיןהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מציגה נתונים מדאיגים. על פי הדו"ח שהוציאה היום (ד') איראן ממשיכה להגדיל ולהעשיר את מאגר האורניום. בדו"ח נכתב כי ברשותם כ-55 ק"ג של אורניום בדרגת העשרה של 60%, המכונה דרגה  כמות המספיקה כדי לייצר פצצה גרעינית.

כזכור, בדו"ח הראשון לשנת 2022 של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית המתייחס לתוכנית הגרעין של איראן , קבע כי מאגר האורניום המועשר לרמה של 60% שבו מחזיקה טהרן גדל ברבעון האחרון ב-9.9 קילוגרמים נוספים, וכעת עומד על 43.1 ק"ג. המשמעות היא שאיראן קרובה למדי לכמות החומר בה ניתן לפתח פצצה גרעינית אחת. 

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: shutterstock

הרצוג: על הקהילה הבינלאומית לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה

כזכור, אתמול (ג') נאם הרצוג בעברית בבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה. בנאומו, התייחס הנשיא הרצוג להסכם הגרעין עם איראן.

הרצוג הזכיר כי איראן מחזיקה בידה נשק המיועד להשמדתה של מדינת ישראל. "איומים ופעולות להשמדת ישראל הם דבר שלא מתקבל על הדעת. החזקת נשק להשמדה המונית בידי מדינה החברה באו"ם אשר קוראת יום-יום להשמדתה של מדינה אחרת החברה באו"ם, היא פשוט דבר שלא מתקבל על הדעת", אמר נשיא המדינה.
 
עוד הוסיף ואמר כי "הקו המנחה צריך להיות ברור: מי שמכחיש את השואה, מי שנוהג בשנאה ובתוקפנות, מי שמאיים על זכותה של מדינת ישראל להתקיים – לא זכאי לחתימה על הסכמים שרק מחזקים אותו, לא זכאי להטבות או לכספים, לא זכאי לוויתורים בשום פנים ואופן".