בחירות 2022

סמוטריץ' מבקש משקד לפרוש: "גלי אחריות, אין לנו קולות לבזבז"

במפלגת הציונות הדתית מגיבים לפיצול של שרת הפנים ושר התקשורת, וקוראים לשקד לפרוש: "ברור שכל הצבעה לשקד היא זריקת קול לפח וסכנה לימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/22 08:28 טו באלול התשפב

סמוטריץ' מבקש משקד לפרוש: "גלי אחריות, אין לנו קולות לבזבז"
שקד וסמוטריץ' בזמנים אחרים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהודעה דרמטית שהגיעה באישון ליל מוצאי השבת, הודיעו ראשי רשימת 'הרוח הציונית' על סוף דרכם המשותפת יחד. כמה אופציות עומדות בפניי שקד, כשהבולטת מביניהן היא חיבור עם מפלגת הבית היהודי. סמוטריץ' מזכיר לה שיש עוד אפשרות.

"אין לנו קולות לבזבז"

"יחד, שקד והנדל היו רחוקים מלעבור אחוז חסימה, עכשיו כשהם לבד ברור שכל הצבעה לשקד היא זריקת קול לפח וסכנה לימין", אומרים במפלגת הציונות הדתית. " אנו קוראים לשקד לגלות אחריות לגוש הימין ולמדינה ולפרוש מהמירוץ ולא לגרום לימין לאובדן קולות בבחירות גורליות שבסופן עלולה לקום ממשלת שמאל עם הרשימה המשותפת, אין לנו קולות לבזבז".

כזכור, סמוטריץ' עצמו היה חלק ממפלגת הבית היהודי בראשות שקד עת כשהיא נקראה 'איחוד מפלגות הימין'. היום הוא יכול לחייך מלמעלה אחרי שמיצב עצמו כמנהיג הבלתי מעורער של המגזר, אחרי המהלך של בנט ושקד בהקמת הימין החדש.

החיבורים האפשריים של שקד

כזכור, אחד מסלעי המחלוקת הבולטים הייתה האופציה של צירוף הבית היהודי אותה בלמו הנדל והאוזר. כעת, אחרי עזיבתם, שקד תפעל בכיוון הזה ותצרף לרשימה את ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, יושב ראש הבית היהודי. גם אימו של גלעד שער, בת גלים, צפויה להשתבץ ברשימה במסגרת הבית היהודי.

בנוסף, אחד השמות החמים בפוליטיקה, צפוי להשתבץ ברשימה. משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, צפוי להיות חלק מרשימתה של שקד. כזכור, סעדה התראיין מעל כל במה ותקף את התנהלותם של בכירים במערכת ובראשם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך.