בחירות 2022

איילת שקד ויועז הנדל נפרדים: הרוח הציונית מתפרקת

המפלגה אותה הקימו לפני כחודש וחצי השרים הנדל ושקד - מתפרקת. הנדל לפעילים: "מתכוון להמשיך להוביל את הרוח הציונית כמפלגה היחידה שמייצגת את הימין הנורמלי" | גורמים בסביבת שקד: "היא לא מוכנה לגרור את ישראל לבחירות נוספות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/09/22 03:28 טו באלול התשפב

איילת שקד ויועז הנדל נפרדים: הרוח הציונית מתפרקת
הרימו ידיים?, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חמישה ימים בלבד לפני הגשת הרשימות וברקע הסקרים הלא מחמיאים - הרוח הציונית מתפרקת. השרה איילת שקד החליטה לפרק את השותפות עם השר יועז הנדל. מנגד, הנדל כתב לפעילים כי הוא זה שאחראי לפירוק המוקדם. נזכיר כי שקד והנדל נפגשו ביום חמישי האחרון והודיעו כי הם רצים יחד.

לאחר שיחות רבות עם אנשי סיעת דרך ארץ, שקד החליטה להיפרד מיועז הנדל וצביקה האוזר שהבהירו, כך לטענת שקד, כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין.

"דרך ארץ עדיין שבויה במחנה רק לא ביבי"

בסביבתה של שקד אמרו כי "לצערה הרב של השרה שקד, על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה 'רק לא ביבי' ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל".

עוד הם אמרו כי "שקד איננה מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות תשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי".

על פי אותם גורמים, "השרה הודיעה להנדל על החלטתה במוצאי שבת כי אך כיבדה את בקשתו לדחות את ההודעה המשותפת ליום ראשון בצהריים, עת ינחת בניו יורק. הנדל בחר באופן לא ממלכתי ולא ערכי לחרוג מהסיכום ולפעול בדרכים שלא מכבדות את אף אחד מהצדדים. השרה שקד מאחלת לסיעת דרך ארץ בהצלחה".

בימים הקרובים השרה שקד תציג את רשימתה לכנסת, "רשימה מגוונת, עם אישים בעלי השקפת עולם ציונית, לאומית וימנית", כך נמסר.

"אני לא בטוח שאיילת תתמודד לכנסת"

בהודעה של הנדל לפעילים כפי שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" נכתב: "נפגשתי בשישי עם איילת, אני לא יכול להשלים עם האפשרות ש'הרוח הציונית' תעניק לביבי ממשלה צרה. אפילו סיכוי קלוש לכך. זה לא עניין בשוליים. אמש שוחחתי עם איילת שוב. התרשמתי שהיא לא איתי בעניין זה. אני מתכוון להמשיך להוביל את הרוח הציונית כמפלגה היחידה שמייצגת את הימין הנורמלי. להגיש את הרשימה ולהילחם על העקרונות האלה וכל קול. יש כמוכם ישראלים רבים שלא רוצים ממשלה של ביבי ובן גביר, רק ממשלת אחדות".

הנדל אף הוסיף לאותם פעילים להם שלח את ההודעה: "אני לא בטוח שאיילת תתמודד לכנסת אבל אם כן היא תנסה להצטרף לבית היהודי. אני יומיים לא בארץ, אבל אעדכן אתכם בהמשך".

נציין כי לאחר פגישתם בחמישי האחרון פרסמו הנדל ושקד תמונה: "כתבים פוליטיים התחילו לשאול שאלות, אז התשובה היא לא", כתבו. 

שקד באולפן כיפה בשבוע שעבר: