בחירות 2022

הצעדים הבאים של איילת שקד: החיבורים האפשריים וכאב הראש של נתניהו

הרוח הציונית התפרקה, ולשרת הפנים יש חמישה ימים בכדי להציג רשימה אחרת לכנסת: כיצד היא תיראה והאופציות שעל הפרק | וגם: הדילמה של יושב ראש הליכוד האם להציג את תמיכתו ברשימה שיכולה לתת לו את המנדט ה-61

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 11/09/22 07:36 טו באלול התשפב

הצעדים הבאים של איילת שקד: החיבורים האפשריים וכאב הראש של נתניהו
איילת שקד. , צילום: פלאש 90

בהודעה דרמטית שהגיעה באישון ליל מוצאי השבת, הודיעו ראשי רשימת 'הרוח הציונית' על סוף דרכם המשותפת יחד. "דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה רק לא ביבי ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל", כתבה שקד בהודעתה. "בימים הקרובים השרה שקד תציג את רשימתה לכנסת. רשימה מגוונת, עם אישים בעלי השקפת עולם ציונית, לאומית וימנית", הבהירה שקד בסוף ההודעה.

החיבורים האפשריים של שקד

כזכור, אחד מסלעי המחלוקת הבולטים הייתה האופציה של צירוף הבית היהודי אותה בלמו הנדל והאוזר. כעת, אחרי עזיבתם, שקד תפעל בכיוון הזה ותצרף לרשימה את ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, יושב ראש הבית היהודי. גם אימו של גלעד שער, בת גלים, צפויה להשתבץ ברשימה במסגרת הבית היהודי.

יוסי ברודני

יוסי ברודני צילום: דוברות

בנוסף, אחד השמות החמים בפוליטיקה, צפוי להשתבץ ברשימה. משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, צפוי להיות חלק מרשימתה של שקד. כזכור, סעדה התראיין מעל כל במה ותקף את התנהלותם של בכירים במערכת ובראשם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך.

משה סעדה

משה סעדה צילום: פלאש 90

כאב הראש של נתניהו

כעת, לאחר שלפי שקד הוסרו ממפלגתה גורמי הרק-לא-ביבי, עולה האפשרות כי נתניהו יתמוך ברשימתה שיכולה להביא לו את המנדט ה-61 הנכסף. כזכור, השבוע הוא צפוי להציג את שיריוניו כאשר שניים מחברי ימינה ז"ל אמורים להיות משוריינים בליכוד: עידית סילמן ועמיחי שיקלי.

במידה ונתניהו יבחר לתמוך בשקד, כפי שעשה במערכת הבחירות הקודמת עם סמוטריץ', היא צפויה לעבור את אחוז החסימה. כרגע מהלך כזה מצידו של יושב ראש הליכוד נראה דמיוני, אבל אל תספידו אותו: בבחירות, הכל אפשרי.