בכיר השב"ס שטבע כשהציל את ביתו הוכר כחלל מערכות ישראל: "גבורה אנושית"

משרד הביטחון החליט להכיר בסגן גונדר האני אבו-ריש ז"ל שטבע בעת שהציל את ביתו, כחלל מערכות ישראל. שר הביטחון בני גנץ: "אנו מחויבים לתת לסיפורו ולמורשתו הכרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/22 16:28 יב באלול התשפב

בכיר השב"ס שטבע כשהציל את ביתו הוכר כחלל מערכות ישראל: "גבורה אנושית"
אבו-ריש, הותיר אחריו אישה וששה ילדים, צילום: דוברות שב"ס

מקרה אנושי נוגע ללב: משרד הביטחון החליט להכיר בסגן גונדר האני אבו-ריש ז"ל, קצין השב"ס שטבע למוות כשהציל את בתו, כחלל מערכות ישראל. כזכור, המקרה הטראגי אירע לפני כחודשיים בחוף בצת בכפר ראש הנקרה לאחריו מותו של סגן מפקד כלא עופר. נציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון שוחחו עם בני משפחתו ועדכנו אותם בהחלטת המשרד.

"גבורה אנושית יוצאת דופן"

ההחלטה להכיר באבו-ריש ז"ל התקבלה בשל נסיבות מותו הטראגיות והעובדה כי הפגין יכולות הרואיות וגבורה אנושית יוצאת דופן בהצלת ביתו ממוות. משפחתו של אבו-ריש ז"ל תוכר כמשפחה שכולה וזאת מכוח "חוק תגמול לחייל שנפגע בהצלת חיי הזולת תשכ"ה-1965".

שר הביטחון בני גנץ שיבח את ההחלטה וכתב: "סגן גונדר האני אבו-ריש ז"ל הפגין גבורה אנושית יוצאת דופן כשהציל את בתו מטביעה, ואנו מחויבים לתת לסיפורו ולמורשתו הכרה. אני מברך על ההחלטה המקצועית של אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון להכיר בו כחלל מערכות ישראל לאור פעולתו ההירואית".

הציל את ביתו

כאמור, אבו-ריש, תושב ירכא בן 49, טבע בעת שניסה להציל את ביתו שנסחפה בחוף בצת בכפר ראש הנקרה, הותיר אחריו אישה וששה ילדים. בתו שניצלה לא נזקקה לטיפול רפואי. לאחר הטרגדיה ספד לו השר לביטחון פנים, עומר בר לב: "הלב נשבר נוכח הטרגדיה בה קיפח את חייו סגן גונדר האני אבו-ריש, סגן מפקד בית הסוהר 'עופר', עת ניסה להציל בתו מטביעה", 

"הלב נשבר נוכח הטרגדיה בה קיפח את חייו סגן גונדר האני אבו-ריש, סגן מפקד בית הסוהר 'עופר', עת ניסה להציל בתו מטביעה", אמר בר לב, "האני גילה גבורה אנושית יוצאת דופן כאשר זיהה כי בתו במצוקה ונחלץ לעזרתה. קל להבין את פעולתו המהירה והנחושה של האני למען חייה של בתו האהובה, אך באותה מידה קשה לעכל את האסון הכבד".