בכיר בשב"ס טבע בזמן שניסה להציל את בתו: "גבורה אנושית יוצאת דופן"

השר לביטחון פנים ספד לתושב ירכא שאיבד את חייו בחוף בצת בכפר ראש הנקרה, "מסוג המפקדים ששירות בתי הסוהר התברך בהם". האני אבו-ריש הותיר אחריו אישה וששה ילדים, בתו הקטנה לא נזקקה לטיפול רפואי

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/22 22:06 יב בתמוז התשפב

בכיר בשב"ס טבע בזמן שניסה להציל את בתו: "גבורה אנושית יוצאת דופן"
אבו-ריש, הותיר אחריו אישה וששה ילדים, צילום: דוברות שב"ס

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס למותו של סגן גונדר האני אבו-ריש, סגן מפקד בית סוהר 'עופר', שטבע למוות מוקדם יותר היום (ב') בחוף בצת בכפר ראש הנקרה, לאחר שניסה לחלץ את בתו הקטנה מפגיעה. אבו-ריש, תושב ירכא בן 49, הותיר אחריו אישה וששה ילדים. בתו שניצלה לא נזקקה לטיפול רפואי. 

"הלב נשבר נוכח הטרגדיה בה קיפח את חייו סגן גונדר האני אבו-ריש, סגן מפקד בית הסוהר 'עופר', עת ניסה להציל בתו מטביעה", אמר בר לב, "האני גילה גבורה אנושית יוצאת דופן כאשר זיהה כי בתו במצוקה ונחלץ לעזרתה. קל להבין את פעולתו המהירה והנחושה של האני למען חייה של בתו האהובה, אך באותה מידה קשה לעכל את האסון הכבד".

"סגן גונדר אבו-ריש היה קצין מצטיין ומרשים בשירות בתי הסוהר, שבחר לשרת את ביטחון המדינה במגוון תפקידים מורכבים ומאתגרים, ותמיד עשה זאת באופן מעורר הערכה - מסוג המפקדים ששירות בתי הסוהר התברך בהם. הוא יחסר בראש ובראשונה למשפחתו שאיבדה את העוגן שלה, אך גם לחבריו בשירות בתי הסוהר, שאיבדו אדם ומפקד משכמו ומעלה" הוסיף בר לב ומסר את תנחומיו למשפחה האבלה. אבו-ריש  היה בן דודו של מישר וסים אבו-ריש, אשר נספה באסון הכרמל.

(הנחיות של מד"א כיצד להתמודד עם מקרי טביעה בתינוקות ובילדים) 

אוריאל כהן סגן ראש סניף נהריה שלומי של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום סיפרו לנו אזרחים כי הם משו אותו מהמים ללא הכרה לאחר שטבע. בסיוע צוות ניידת טיפול נמרץ הענקנו לו סיוע ראשוני תוך ביצוע פעולות החייאה. לאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי לגליל שם נאלצו לקבוע את מותו".

נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, מסרה את תנחומיה למשפחתו של אבו ריש, האני, קצין בכיר וסגן מפקד בית הסוהר הבטחוני 'עופר', בן העדה הדרוזית סמל ומופת למקצועיות ולמסירות. איש, שמלאכת חייו נטועה בתרומה אדירה לביטחון מדינת ישראל".