בחירות 2022

רגע האמת מתקרב: החיבורים שיכריעו את עתיד הפוליטיקאים

ישורת אחרונה לחיבורים אפשריים: אבי מעוז וסמוטריץ', איילת שקד והבית היהודי והאם מישהו ייקח את חבר הכנסת אלי אבידר | שבוע נותר להגשת הרשימות והמון שאלות נותרו פתוחות. מי שישחק חכם יוכל להיכנס לכנסת הבאה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/09/22 11:55 יב באלול התשפב

רגע האמת מתקרב: החיבורים שיכריעו את עתיד הפוליטיקאים
מליאת הכנסת., צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ביום רביעי הקרוב תתחיל הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-25 במשכן הכנסת. כאשר עד יום חמישי בחצות יהיה ניתן להגיש רשימה, הרבה שאלות עדיין פתוחות והימים הקרובים הן המבחן האמיתי עבור חברי הכנסת והפוליטיקאים שהכריזו כי יתמודדו עד הסוף. 

השאלות שנותרו פתוחות:

מפלגת נעם: מעוז שנותר מחוץ לאיחוד בין בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר, ואמש פרסמנו כי הוא לא מקיים מגעים עם השניים בניסיון להתאחד עם רשימת הציונות הדתית. שם עדיין שמור לו המקום ה-11, לטענתו הוא שווה כרגע שני מנדטים, האם הוא אכן ירוץ עד הסוף?

הרשימה המשותפת: במפלגה הערבית הגדולה שלמעה מורכבת משלוש מפלגות שונות מתקיימות לפני כל בחירות שיחות על פיצול ואיחוד, פיצול של מפלגת בל"ד מהרשימה יכול לסכן את קולות המגזר הערבי לחזק את הימין, אבל נתניהו כנראה יתאכזב, כי לאחרונה חלה התקדמות במגעים, נעקוב. 

יהדות התורה - המפלגה החרדית האשכנזית שמורכבת ממפלגות דגל התורה ואגודת ישראל מחזיקה במסורת ארוכת שנים של התקוטטות על הרגע האחרון ורק בסוף להודיע כי הם מתמודדים יחד, סכנת אחוז החסימה מאותתת כי כך יהיה גם הפעם. 

שקד תעדיף את הבית היהודי על פני יועז הנדל?

מרצ - עבודה: למרות החיזורים הממושכים של חברי מרצ, בעבודה מסרבים לשמוע על איחוד עם גלאון וחבורתה, חיבורים שנתניהו הצליח לרקום בתוך עשר דקות לפיד מתקשה לעשות חודשים ארוכים. שום משא ומתן לא מתקיים כרגע והמפלגות דוהרות לריצה נפרדת, על מנת למקסם את הקולות. 

הבית היהודי: קאמבק השנה יכול להיות שיתוף פעולה של השרה איילת שקד עם הבית היהודי בראשות יוסי ברודני, חיבור שאולי לא מבטיח 4 מנדטים, אבל בסבירות גבוהה עדיף אצל שקד מיועז הנדל. הדרישות של הבית היהודי, שני נציגים ברביעייה גבוהות במיוחד, אבל אם ברודני לא יתחבר עם שקד הוא בוודאי לא יהיה בכנסת הבאה, כאשר הסקרים מנבאים לו 0.0 מנדטים. 

רק תיקחו אותנו

שני חברי כנסת נפלטו החוצה ממפלגות הבית שלהם והיום הם אבודים פוליטית, אלי אבידר מישראל ביתנו ואביר קארה מימינה, היום כל אחד מהם עומד בראש מפלגה עצמאית בניסיון להיכנס לכנסת הבאה באמצעות איחוד עם מפלגה קיימת, שניהם כבר ביקשו ריצה משותפת מהדר מוכתר, האם הם יצליחו להתברג במקום ראלי ברשימה ראלית? נותר להם שבוע להגיע להישג שכזה.