בחירות 2022

נתק מוחלט בין מעוז לסמוטריץ': "הוא עשה טעות"

ביום חמישי הבא יסגרו הרשימות לכנסת ה-25 וחבר הכנסת אבי מעוז ומפלגת נעם לא מנהלים משא ומתן לאיחוד עם סמוטריץ' ובן גביר | נעם: "האמירה כאילו הוצעו לנו הצעות מצויינות רחוקה מאוד מהאמת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/09/22 10:28 יא באלול התשפב

נתק מוחלט בין מעוז לסמוטריץ': "הוא עשה טעות"
מעוז עם סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רק שבוע נותר להגשת הרשימות לכנסת ה-25 ובמגזר הדתי לאומי הפיצולים רחוקים מלהסתיים. חבר הכנסת אבי מעוז ממפלגת נעם שנותר מחוץ לאיחוד בין יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר, לא מקיים מגעים עם השניים בניסיון להתאחד עם רשימת הציונות הדתית. 

לחדשות כיפה נודע כי מעוז מקיים בימים אלה משא ומתן עם המפלגות החרדיות אבל לא יוצר קשר עם סמוטריץ' ובן גביר. מעוז טוען כי ההצעה שקיבל למקום 11 היא מעליבה, במקביל סמוטריץ' ובן גביר מצהירים כי אין בכוונתם לשפר את ההצעה וכי, "מדובר במקום ריאלי וטוב".

"נעם עשו טעות"

מעוז שלא שולל איחוד עם מפלגה חרדית, עוקב מקרוב על המשא ומתן בין דגל התורה לאגודת ישראל, כאשר פיצול בניהם עלול להשפיע על ההצעות שיקבל. גורם בכיר מהציונות הדתית אומר על המגעים עם נעם, "היה שלב עם הצעה יותר אטרקטיבית לפני האיחוד עם בן גביר והם לא היו בקטע, ובסוף הם נשארו באוויר, הם עשו טעות". 

ממפלגת נעם נמסר בתגובה לפרסום: "לא מתייחסים למשא ומתן שהתנהל בעבר, בחדרי חדרים. באופן כללי, האמירה כאילו הוצעו לנו "הצעות מצויינות" היא רחוקה מאוד מהאמת. המו''מ נדחה עד לסיום הפריימריז על מנת לאפשר למפלגת ציו''ד לנהל את ענייניה הפנימיים בנחת. אכן יש נתק במגעים כיוון שמאז הפרסום על ההסכם בין סמוטריץ לבן גביר לא נעשה כל נסיון מצד סמוטריץ לקיים אתנו מו''מ".

אבי מעוז בראיון באולפן כיפה