הפיגוע בבקעה: שוחרר חייל שנפצע קל, נהג האוטובוס עדיין בטיפול נמרץ

בית החולים רמב"ם בחיפה מעדכן כי אחד מהחיילים שנפצעו קל בפיגוע שוחרר לביתו | נהג האוטובוס עדיין בטיפול נמרץ: "הקליע עבר מצד אחד לצד השני דרך עצמות הפנים, למזלו הרב לא הייתה פגיעה בכלי דם הראשיים בצוואר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/22 15:40 י באלול התשפב

הפיגוע בבקעה: שוחרר חייל שנפצע קל, נהג האוטובוס עדיין בטיפול נמרץ
האוטובוס שנורה בפיגוע, צילום: Flash90

הפיגוע בבקעת הירדן: מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר כי אחד מהחיילים הפצועים קל מהפיגוע בבקעה שוחרר, וכי בבית החולים נותרו חייל נוסף פצוע קל. בנוסף, נהג האוטובוס שמצבו הוגדר קשה והשתפר עדיין מאושפז בטיפול נמרץ והוא מתאושש ממספר ניתוחים.

הנהג ספג פגיעה ישירה מקליע שריסק את פניו

הניתוח המורכב ביותר שעבר הנהג היה ניתוח שביצעו רופאי המחלקה לכירורגית פה ולסת, מכיוון שמתברר שהנהג, שבתחילה סברו שנפגע מרסיסים, נפגע פגיעה ישירה מקליע שריסק את פניו. "הקליע עבר מצד אחד לצד השני דרך עצמות הפנים" מסביר ד"ר סלאח נסייר, מומחה לכירורגית פה ולסת שניתח את הנהג.

"למזלו הרב לא הייתה פגיעה בכלי דם הראשיים בצוואר, במוח או בעמוד השדרה שהיו עלולות לגרום למותו". בניתוח שנמשך שעות ארוכות שוחזר בחדר הניתוח המבנה התלת ממדי של מרכז הפנים שרוסק, הסביר המנתח.

לא התמהמהו והשיבו ירי: פרטים חדשים על הפיגוע בבקעת הירדן

בתחקיר הפיגוע בבקעת הירדן, נחשפו פרטים חדשים על תפקודם של המפקדים שנכחו בזמן האירוע באוטובוס הטירונים של חטיבת כפיר. על פי פרסום של חדשות 12, מפקד מחלקה ועוד שני מפקדי כיתות, לא התמהמהו פתחו באש מתוך האוטובוס והבריחו את המחבלים. שלושת המפקדים יצאו מהאוטובוס והחלו במרדף אחר המפגעים תוך כדי שהם ירו כדורים רבים לעברם. מפקד המחלקה הבחין כי הנהג נפצע קשה, עלה לעמדת הנהג והרים את הבלם כדי שהאוטובוס לא ידרדר.