בריטניה: ליז טראס מונתה לראשות הממשלה במקום בוריס ג'ונסון

שרת החוץ של בריטניה הוכרזה רשמית כמחליפתו של ראש הממשלה הנוכחי | טראס נחשבת לידידה ותומכת של ישראל ואף אמרה כי היא תשקול להעביר את השגרירות לירושלים | לפיד: "ליז טראס חברת אמת של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/22 15:36 ט באלול התשפב

בריטניה: ליז טראס מונתה לראשות הממשלה במקום בוריס ג'ונסון
צילום: shutterstock

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון הבין את המציאות הפוליטית הקשה אליה נכנס, ובהצהרה פומבית מיוחדתהודיע על התפטרותו. היום (ב') שרת החוץ של בריטניה, אליזבת 'ליז' טראס מונתה לראשות הממשלה במקומו של ג'ונסון. טראס היא האישה השלישית בתפקיד, אחרי תרזה מיי ומרגרט תאצ'ר.

טראס נולדה בשנת 1975 בעיר אוקספורד. היא הצטרפה למפלגה השמרנית בשנת 1996 בהיותה בת 21. . טראס כיהנה בפרלמנט כחברה בוועדת המשפטים בשנים 2010 עד 2012, ב-2012 מונתה לסגנית שר במשרד החינוך. ליז מונתה לשרת הסביבה, מזון וענייני הכפר בקבינט של דוויד קמרון, ולאחר מכן כשרת משפטים בקבינט של תרזה מיי. ביולי 2019 נבחרה לשרת החוץ בקבינט של ג'ונסון.

צילום: סטיוארט מיטשל

לפיד: טראס היא חברת אמת של מדינת ישראל

טראס נחשבת לידידיה ותומכת של מדינת ישראל. ביוני 2021 ביקרה טראס בישראל. במהלך קמפיין הבחירות שלה, הצהירה כי היא תשקול להעביר את שגרירות בריטניה מתל אביב לירושלים. בנוסף, היא הבטיחה להילחם נגד BDS וארגונים המחרימים את ישראל.

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך את טראס: "אני מברך את ידידתי הטובה, חברת אמת של מדינת ישראל - ליז טראס, שנבחרה היום לראשת ממשלת בריטניה. המדינות שלנו הן בעלות ברית שנים ארוכות. המחויבות שלנו לחירות וכן החזון המשותף שלנו לעתיד טוב יותר - הם שמאחדים בינינו. אני מצפה להמשיך ולעבוד יחד למען המדינות שלנו, למען הביטחון שלנו".

צילום: סטיוארט מיטשל

ג'ונסון: "אני עצוב על כך שאני מוותר על העבודה הטובה בעולם"

כזכור, לפני כחודשיים הודיע על התפטרותו והסביר בדבריו את הסיבה בגינה נאבק להמשיך ביומיים האחרונים בתפקידו. "זה לא רק בגלל שרציתי, אלא כי הרגשתי שזו חובתי, עבודתי, עבורכם - להמשיך לעשות את מה שהבטחנו ב-2019 כשנבחרנו", אמר ג'ונסון. "גאה מאוד בהישגים שלנו, ושדרשנו את הכוח בחזרה לאכוף את החוקים, ושעברנו את המגפה, שיצאנו הכי מהר באירופה מהסגר, ושהובלנו את התמיכה באוקראינה".

עוד הוסיף ואמר כי "לצערי לא הצלחתי לשכנע אותם. המשכתי כי זו הייתה חובתי. המערכת שלנו תצמיח מנהיג חדש שיעזור לשפר את המדינה אפילו יותר. למנהיג הזה אני אומר: אתן לך כמה תמיכה שצריך. ולכם, האומה הבריטית: אני יודע שיש הרבה אנשים שנושמים עכשיו לרווחה ואני רוצה שתדעו שאני עצוב על כך שאני מוותר על העבודה הטובה בעולם".

"אני רוצה להודות למשפחה שלי. להודות לשירותים הבריטיים ולכוחות הביטחון הנפלאים, לסוכנויות ולמפלגה. מעל לכל אני רוצה להודות לכם, העם הבריטי, על הפריבילגיה הענקית שהענקתם לי. רוצה שתדעו שמעתה והלאה ימשיכו לדאוג לכם".