יצחק הרצוג: "לצד הרוחות הטובות, יש קולות של טרור ושנאה המגיעות מאיראן"

בהצהרה משותפת עם נשיא גרמניה, התייחס הרצוג להסכם הגרעין עם איראן: "על הקהילה הבינלאומית לנהוג כלפיה ביד קשה, נחושה ותקיפה. הסכמים מרוככים וחסרי שיניים, והטבות מפליגות - לא יעצרו את איראן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/22 16:54 ח באלול התשפב

יצחק הרצוג: "לצד הרוחות הטובות, יש קולות של טרור ושנאה המגיעות מאיראן"
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

אחרי ההכרה ההיסטורית בנרצחי טבח מינכן,נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל המריאו הבוקר (א') לביקור ממלכתי בגרמניה. הביקור הוא בהזמנת נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר. בהצהרה משותפת בין שני המנהיגים בארמון הנשיאות בברלין, הודה הרצוג לשטיינמאייר על ידידות האמת ומחויבותו האישית ליחסים בין המדינות ופיתוחם.

"בחודשים האחרונים עסקנו יחדיו – אתה ואני – לא מעט, בטרגדיה של הטבח בספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972. אני מודה לך על מחויבותך המוסרית והבלתי נלאית לצדק היסטורי, מחויבות שבאה לידי ביטוי במעורבות אישית שלך, שהביאה בסופו של דבר לפריצת דרך, אשר בעיקרה: נטילת אחריות מצד ממשלת גרמניה לכשלים באבטחה ובחילוץ, חקירה היסטורית ממצה, ומזור-מה, בדמות פיצוי, עבור המשפחות השכולות".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

הרצוג: לפני שעות אחדות טרוריסטים שפלים ביצעו פיגוע כלפי ישראלים

הרצוג הזכיר את הפיגוע שהתרחש הבוקר בבקעה ואמר כי "לצערנו, לצד הרוחות הטובות המנשבות באיזורנו, יש קולות של טרור ושנאה. הטרור לא נח לרגע והרים את ראשו גם היום, כשלפני שעות אחדות טרוריסטים שפלים ביצעו פיגוע כלפי ישראלים שנסעו באוטובוס".

עוד הוסיף ואמר כי "מכובדי הנשיא, רוחות השנאה מגיעות קודם כל מאיראן. אירן פועלת במוצהר להשמדת ישראל – ועל הקהילה הבינלאומית לנהוג כלפיה ביד קשה, נחושה ותקיפה. הסכמים מרוככים וחסרי שיניים, והטבות מפליגות, לא יעצרו את אירן".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

בסיום דבריו, אמר הרצוג כי "איראן הוכיחה שאי אפשר להאמין לה, אירן הוכיחה שהיא מאיימת על הסדר העולמי, אירן הוכיחה שהיא לא בולמת ולא בוחלת בטרור, בהרג, ובהתנהלות בריונית שמערערת את היציבות הגלובלית. מדינת ישראל לא תוכל להשלים עם איומים על קיומה. ישראל תעמוד ותגן בתקיפות ובעוצמה על אזרחיה ועל הקהילות היהודיות בכל העולם. אנו מצפים שבעלי בריתנו יעמדו איתן לצידנו בעת הזאת".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

הנשיא: נעסוק בעבר ובעתיד

טרם המראתו אמר הרצוג כי "אני יוצא לביקור ממלכתי לגרמניה, בהזמנתו של נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר. כל ביקור בגרמניה נושא איתו מטען אנושי עמוק. אנחנו נעסוק בעבר ובעתיד. אבקר במחנה הריכוז ברגן בלזן, שאותו שחרר אבי יחד עם חיילי הצבא הבריטי ב15 באפריל 1945".

הרצוג הוסיף: "החלק העיקרי של ביקורי יהיה בטקס הזיכרון במלאות 50 שנה לטבח הנורא של י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972. אשתתף שם עם משפחות הנרצחים, צמרת גרמניה ועם בכירי הוועד האולימפי הישראלי. אני אייצג את עם ישראל ומדינת ישראל. כמו כן, אופיע בפני הבונדסטאג הגרמני, בית הנבחרים, ואחשוף את תחושותיי המדיניות בנושאים העיקרים שעל הפרק כולל תוכנית הגרעין האיראני".

במסגרת הביקור, שיימשך על יום שלישי, ייפגש הנשיא עם נשיא גרמניה, קנצלר גרמניה ובכירים נוספים. הנשיא גם ינאם בפני בית הנבחרים הגרמני, הבונדסטאג, וישתתף כאמור בטקס הממלכתי לציון 50 שנה לטבח במינכן ויבקר בליווי נשיא גרמניה במחנה הריכוז ברגן בלזן.