הנשיא הרצוג המריא לגרמניה וישתתף בטקס הזיכרון לחללי מינכן: "מטען אנושי עמוק"

נשיא המדינה ורעייתו המריאו לביקור ממלכתי בגרמניה לביקור ממלכתי בגרמניה בהזמנת נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר, וישתתפו בטקס לציון 50 שנה לטבח באולימפיאדת מינכן

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/22 07:43 ח באלול התשפב

הנשיא הרצוג המריא לגרמניה וישתתף בטקס הזיכרון לחללי מינכן: "מטען אנושי עמוק"
הרצוג ונשיא גרמניה, צילום: חיים צח / לע"מ

אחרי ההכרה ההיסטורית בנרצחי טבח מינכן, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל המריאו הבוקר (א') לביקור ממלכתי בגרמניה. הביקור הוא בהזמנת נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר וישתתפו בטקס לציון 50 שנה לטבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן לצד משפחות החללים.

"נעסוק בעבר ובעתיד"

נשיא המדינה אמר טרם המראתו: "אני יוצא לביקור ממלכתי לגרמניה, בהזמנתו של נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר. כל ביקור בגרמניה נושא איתו מטען אנושי עמוק. אנחנו נעסוק בעבר ובעתיד. אבקר במחנה הריכוז ברגן בלזן, שאותו שחרר אבי יחד עם חיילי הצבא הבריטי ב15 באפריל 1945".

הרצוג טרם ההמראה לגרמניה

הרצוג טרם ההמראה לגרמניה צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

הרצוג הוסיף: "החלק העיקרי של ביקורי יהיה בטקס הזיכרון במלאות 50 שנה לטבח הנורא של י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972. אשתתף שם עם משפחות הנרצחים, צמרת גרמניה ועם בכירי הוועד האולימפי הישראלי. אני אייצג את עם ישראל ומדינת ישראל. כמו כן, אופיע בפני הבונדסטאג הגרמני, בית הנבחרים, ואחשוף את תחושותיי המדיניות בנושאים העיקרים שעל הפרק כולל תוכנית הגרעין האיראני".

במסגרת הביקור, שיימשך על יום שלישי, ייפגש הנשיא עם נשיא גרמניה, קנצלר גרמניה ובכירים נוספים. הנשיא גם ינאם בפני בית הנבחרים הגרמני, הבונדסטאג, וישתתף כאמור בטקס הממלכתי לציון 50 שנה לטבח במינכן ויבקר בליווי נשיא גרמניה במחנה הריכוז ברגן בלזן.