הושג הסכם פיצוי למשפחות חללי מינכן: "לקיחת אחריות ותיקון עוול היסטורי"

50 שנה אחרי הטבח באולמיפאדת מינכן, ואחרי מאבק ארוך שנים, הושג הסכם בין משפחות החללים לממשלת גרמניה | נשיא גרמניה: "מחשבותיי עם המשפחות השכולות", הרצוג: "הגיעה העת למציאת מזור למשפחות האבלות, ולהנחלת לקחי הטרגדיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/22 17:10 ד באלול התשפב

הושג הסכם פיצוי למשפחות חללי מינכן: "לקיחת אחריות ותיקון עוול היסטורי"
טקס האזכרה השנתי לחללי מינכן. ארכיון, צילום: Flash90

משפחות חללי הטבח באולימפיאדת מינכן ב-1972 קיבלו את הצעת הפיצוי החדשה של ממשלת גרמניה בסך 28 מיליון יורו. נשיא המדינה מברך על פעילות אינטנסיבית רבת שנים של המשפחות השכולות, הועד האולימפי הישראלי וצוותי השגרירויות של ישראל וגרמניה, שהביאו היום להצעה למשפחות חללי הטבח במינכן.

ההסכם לא יוכל לרפא את הפצעים, אבל הוא כולל קבלת אחריות מצד גרמניה

בחודשים האחרונים עמל נשיא המדינה יצחק הרצוג, לצד הועד האולימפי הישראלי, נציגי משפחות חללי מינכן, והשגרירות הישראלית, למול גורמי ממשל שונים בגרמניה, שבראשם נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר והשגרירות הגרמנית, לקידום מהלך לפיצוי המשפחות השכולות של הטבח במינכן, על מנת להביא את הפרשה הכאובה לכדי ריפוי ועשיית צדק עם המשפחות השכולות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר בירכו בהודעה משותפת: "אנו מברכים על כך שלפני יום השנה ה-50 לציון טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן הושגה הסכמה לחקירה היסטורית, לקיחת אחריות ולפיצוי הולם עבור משפחות החללים. אנו מברכים על תוצאות הדיונים. ההסכם לא יוכל לרפא את הפצעים, אבל הוא כולל קבלת אחריות מצד גרמניה והכרה מצידה בסבל הנורא של הקורבנות ויקיריהם, שאותם ננציח בשבוע הבא".

הרצוג ונשיא גרמניה

הרצוג ונשיא גרמניה צילום: חיים צח / לע"מ

נשיא גרמניה: "מחשבותיי עם המשפחות השכולות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "מבקש להביע את הערכתי לצעד החשוב של ממשלת גרמניה בהנהגת הקנצלר שולץ, צעד אשר בליבתו ניצבים לקיחת אחריות ותיקון העוול ההיסטורי שנעשה למשפחות חללי אולימפיאדת מינכן. אני מאמין שבחלוף 50 שנה מהאסון, הגיעה העת למציאת מזור למשפחות האבלות, ולהנחלת לקחי הטרגדיה ובהם חשיבות המאבק בטרור – לדורות הבאים".

נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר: "מחשבותיי עם המשפחות השכולות. אני אסיר תודה וחש הקלה שנמצא פתרון אשר פותח את הדלת לטקס הנצחה משותף לזכר החללים. אני מודה לידידי ועמיתי הנשיא יצחק הרצוג על האמון שלו, על מעורבותו ועל כך ששמר נתיב הדו שיח בין הצדדים פתוח".