בחירות 2022

יועז הנדל על פולארד: "מבין מה עבר עליו תחת המתקפה המטורפת"

שר התקשורת לא נעלב כאשר פולארד הסביר השבוע כי החליט להסיר את תמיכתו מאיילת שקד כיוון שהיא "מסרבת להוציא את יועז הנדל מרשימתה. על הפרידה מגדעון סער: "קיבלתי פוש"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/09/22 13:04 ו באלול התשפב

יועז הנדל על פולארד: "מבין מה עבר עליו תחת המתקפה המטורפת"
יועז הנדל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

התמיכה שלא הייתה: 12 שעות בלבד חלפו מאז הביע יונתן פולארד את תמיכתו ביו"ר הרוח הציונית, שרת הפנים איילת שקד, ועד שחזר בו: "אחרי הדברים שאמרתי לאיילת שקד הבוקר, התברר לי שהיא מסרבת להוציא את יועז הנדל מרשימתה ולהתחייב שתצטרף רק לממשלת ימין. בשל כך ולאור החשש הסביר שהיא שוב תעביר קולות מימין לשמאל, אני חוזר בי מתמיכתי בה". על כך הגיבה שקד באבירות, "שמחה כי הוציא עצמו מעין הסערה".

שר התקשורת ומספר שתיים במפלגת הרוח הציונית, יועז הנדל, התייחס לכך ובראיון שהעניק לאורי איזק והתפרסם הבוקר (ו') במגזין מאקו הסביר כי פולארד הוא אדם יקר שעבר שנים קשות. "שמחתי מאוד שהוא הביע תמיכה ואני מבין מה עבר עליו תחת המתקפה המטורפת הזאת של עדר שהתנפל עליו, לא יודע למה. אני מניח שהוציאו עבורו את ההודעה כי לא ראיתי שהוא מתנסח בעברית אלא בעיקר באנגלית, קצת הפתיע אותי שההודעה יצאה בעברית". 

שר התקשורת מביא את עניין פולארד גם כדוגמא מדוע הוא לא מחבב את חברי הליכוד. "אני מסתכל על שלמה קרעי שהפך את פולארד למרגל ולבוגד כי הוא הביע תמיכה ברוח הציונית ל-12 שעות, ואז פולארד חטף מתקפה מטורפת של מאות הודעות נאצה. אני שואל את עצמי: מה האידיאולוגיה של קרעי? רק מה שטוב למפלגה? איפה מדינת ישראל ועם ישראל? אני זוכר בכנסת את היום הזה שהוא עמד ובירך 'שהחיינו' כי סילמן אמרה שהיא עוזבת את הקואליציה. והוא אומר: 'זה היום הכי חשוב לעם היהודי!' אני הולך אליו ושואל אותו, 'תגיד, אתה רציני? לא הקמת מדינת ישראל? לא הצניחה במתלה? לא שחרור ירושלים? סילמן אמרה איזה משהו בבוקר, זו נקודת המבט שלך?". 

"קיבלתי הודעה בתקשורת, פוש, שהוא חבר לכחול לבן"

שני סקרים מהיממה האחרונה מוכיחים כי המפלגה בראשות שרת הפנים לא עוברת את אחוז החסימה, ועל כך אומר הנדל, "בסוף אני שחקן עם מפלגה קטנה שעושה מאמץ גדול כדי לשכנע את הציבור להוציא את העגלה מהבוץ ולהציל את מדינת ישראל מהכאוס האין-סופי הזה של בחירות". במהלך חייו הפוליטיים עבר הנדל כמה תחנות, התחיל בתל"מ, כחול לבן, דרך ארץ, תקווה חדשה והרוח הציונית. על הפרידה משר המשפטים גדעון סער מסביר הנדל כי הוא גילה על כך מאתרי החדשות, "לא קיבלתי טלפון מסער על זה שהוא הולך לעשות את זה. אבל אני פוליטיקאי, סער הוא לא חבר שלי. קיבלתי הודעה בתקשורת, פוש, שהוא חבר לכחול לבן, והבנה מתוך חבריי מכחול לבן שהחבירה הזאת סוכמה ונוהלה במשך הרבה מאוד זמן, למרות שכשאני שאלתי אמרו לי שזה לא נכון".