השביתה במשפחתונים המפוקחים: "איך אפשר לחיות ממשכורת של כ-5,300 שקלים?"

הסכם השכר שנחתם עם הסתדרות המורים מנע את השבתת מערכת החינוך, אולם בקרב המשפחתונים המפוקחים המטפלות שובתות במחאה: "13 שנה לא קיבלנו תוספת למשכורת. בלתי אפשרי להתקיים במצב הנוכחי של יוקר המחיה, אין לנו אפשרות לטפל בילדים כיאות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/09/22 10:53 ו באלול התשפב

השביתה במשפחתונים המפוקחים: "איך אפשר לחיות ממשכורת של כ-5,300 שקלים?"
צילום: shutterstock

2.5 מיליון תלמידים חזרו אתמול לספסל הלימודים, זאת לאחר חודשים ספקות וחששות באשר לשביתת המורים במסגרת מאבקם לשיפור שכרם. ביממה גורלית נקבע הסכם חדש בין הסתדרות המורים לבין משרד האוצר, הכולל גם שינויים בלוח החופשות בבתי הספר. 177,000 ילדים נרגשים החלו את כיתה א', ו-218,000 עובדי הוראה קיבלו את התלמידים בבתי הספר. 

אולם, הסוף הטוב של ביטול השביתה לא חל על כל שכבת הגיל הרך. אתמול נערכה שביתה בקרב אלפי מטפלות של המשפחתונים המפוקחים, זאת במחאה על כך שבעדכון השכר האחרון, הועלה שכרן בעשרות שקלים בודדים במהלך השנים האחרונות. 

"ליברמן וברביבאי הפחיתו את הסכום וחילקו אותו לשתי פעימות"

נינט ששון, מנהלת משפחתון במשך עשרות שנים ונציגת המטפלות, התראיינה הבוקר (ו') לגל"צ וסיפרה מה עומד מאחורי השביתה. "13 שנה לא קיבלנו תוספת למשכורת. בלתי אפשרי להתקיים במצב הנוכחי של יוקר המחיה. אנחנו מבקשות משרת הכלכלה לבוא לקראתנו". 

ועדת המחירים של משרד האוצר וכלכלה כבר המליצה בעבר על העלאת התעריף למשפחתונים ב-550 שקלים לחודש, אולם ליברמן וברביבאי הפחיתו את הסכום ב-20% וחילקו אותו לשתי פעימות, שליש בשנה הקרובה ושני שליש בשנה הבאה. "אין לנו אפשרות לטפל בילדים כיאות. מה אני אמורה לעשות? להוריד מהאוכל? מהיצירות? מהמזגן? איך אפשר להתקיים ממשכורת של 5,300 שקלים?". ששון הדגישה כי אין באפשרותה לגבות שכר נוסף מההורים כי מדובר במעון מפוקח, "אני מצפה משרת הכלכלה לדבר איתנו כיאות". 

ליברמן

ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסכם השכר המעודכן של המורים

על פי ההסכם של המורים, השכר לעובד הוראה מתחיל יעלה ל-9,000 שקלים ותוספות של 1,100 שקלים לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן, יינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת. העלאת שכר המנהלים המתחילים ל- 19,000שקלים.

בנוסף, לוח החופשות ישתנה ומוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האסרו החג יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 400-1000 שקלים בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.