המורים מוכנים לוותר על אסרו חג ול"ג בעומר; באוצר דורשים שישה ימים

התקדמות במשא ומתן: הצדדים החלו לעבור על טבלאות של המורים, אך סוגיית החופשות עדיין תוקעת את השיחות | המורים מוכנים לוותר על ארבעה ימי חופשה בתמורה לגשר בין כיפור לסוכות, באוצר דורשים יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/22 21:14 ב באלול התשפב

המורים מוכנים לוותר על אסרו חג ול"ג בעומר; באוצר דורשים שישה ימים
צילום: David Cohen/Flash90

המשבר בין משרד האוצר לארגוני המורים נמשך ועדיין לא ברור אם יתקיימו לימודים ביום חמישי הקרוב, האחד בספטמבר. לקראת יום חמישי נכנסו באוצר ובארגוני המורים למרתון שיחות, ולפי דיווחים שונים הושגה התקדמות בנושאים טכניים אך סוגיית החופשות תוקעת את המשא ומתן.

לפי דיווח בכאן, המורים הסכימו לוותר על ארבעה ימים בהם ימי איסרו חג ול"ג בעומר בתמורה לגשר בין כיפור לסוכות, בעוד באוצר הדרישה יותר גדולה: ויתור על שישה ימים בתמורה לכמה ימי שישי. עוד על פי הדיווח, הצדדים החלו לעבור על טבלאות השכר של המורים והגמול למנהלי בתי הספר.

קיצוץ רוחבי בכל המשרדים

כזכור, מוקדם יותר היום (ב') דיווח כי אחת ההצעות שעומדות על הפרק היא קיצוץ רוחבי בתקציבי שאר המשרדים, דבר שיתן את האפשרות לממן את הפער עם המורים שעומד על כ-800 מיליון שקלים. במידה והמהלך יצא לפועל הוא לא צפוי להיתקל בבעיות משפטיות מפני שהתקציב עצמו לא יגדל אלא יוזרם למשרד החינוך ממשרדים אחרים.

בראיון לגלי צה"ל, מוקדם יותר היום, אמרה יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד כי "יש התקדמות במו"מ. הדיונים ענייניים יותר ממה שהיה עד עכשיו והאווירה אחרת". למרות התחדשות השיחות, ציינה בן דויד כי "יש עדיין נושאים שאנחנו חלוקים לגביהם".