שלושה ימים לפתיחת שנת הלימודים: הצעה לקיצוץ רוחבי בכל המשרדים

לקראת האחד בספטמבר, פריצת דרך במשא ומתן בין משרד האוצר לארגוני המורים: נבדקת האפשרות לקיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה שיאפשרו את סגירת הפערים במשא ומתן | לא צפויה התנגדות משפטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/22 15:49 ב באלול התשפב

שלושה ימים לפתיחת שנת הלימודים: הצעה לקיצוץ רוחבי בכל המשרדים
ליברמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

 

המשבר בין משרד האוצר לארגוני המורים, נמשך ועדיין לא ברור אם יתקיימו לימודים ביום חמישי הקרוב ושנת הלימודים תיפתח כסדרה. כזכור, בעוד שלושה ימים יגיע האחד בספטמבר, ולקראת הגעתו מתכוננים במשרד האוצר לצאת במהלך שכנראה יפתור את המשבר.

קיצוץ רוחבי בכל המשרדים

אחת ההצעות שעומדות על הפרק, כך לפי ynet, היא קיצוץ רוחבי בתקציבי שאר המשרדים, דבר שיתן את האפשרות לממן את הפער עם המורים שעומד על כ-800 מיליון שקלים. במידה והמהלך יצא לפועל הוא לא צפוי להיתקל בבעיות משפטיות מפני שהתקציב עצמו לא יגדל אלא יוזרם למשרד החינוך ממשרדים אחרים.

בראיון לגלי צה"ל, מוקדם יותר היום, אמרה יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד כי "יש התקדמות במו"מ. הדיונים ענייניים יותר ממה שהיה עד עכשיו והאווירה אחרת". למרות התחדשות השיחות, ציינה בן דויד כי "יש עדיין נושאים שאנחנו חלוקים לגביהם". 

שאשא ביטון, שרת החינוך, אמרה הבוקר ל-ynet" כי "אין סיבה שלא ייחתם הסכם, אפילו בשעות הקרובות", והדגישה כי "הצדדים הצליחו להגיע בעצמם לצמצום הפערים. הצלחנו להביא את הצדדים לכדי משא ומתן אמיתי". גורמים בהסתדרות המורים התייחסו לכך והסכימו כי "אפשר לסיים הכול תוך שעות", אך הדגישו: "זה יקרה רק אם פקידי האוצר ישנו גישה. מי שמעכב את ההתקדמות הם פקידי האוצר שמנסים לחולל מהפכות במקום הסכם שכר".