קרא להפר את הנחיות הקורונה ורישיונו כרופא נשלל לצמיתות

לאחר שד"ר אריה אבני נהג לפרסם מאמרים לציבור ובהם הנחיות להפר את תקנות הקורונה ולאחר שהשמיץ רופאים, בית המשפט דחה את ערעורו. "מתן הכשר למערער להמשיך ולהחזיק ברישיון רפואה, בעודו ממשיך בדרכו, ובפרט מטיף להפרת ההנחיות הרפואיות הניתנות בידי הגורמים המוסמכים, אינה עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/08/22 11:47 א באלול התשפב

קרא להפר את הנחיות הקורונה ורישיונו כרופא נשלל לצמיתות
צילום: shutterstock

שנה וחצי עברה מאז הודיע משרד הבריאות על ביטול רישיון הרפואה של ד"ר אריה אבני לצמיתות, זאת לאחר שפרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף קורונה, וכן פרסם מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים. לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את ערעורו, עדכן היום (א') משרד הבריאות כי ביטול רישיונו עודנו בתוקף. 

ד"ר אבני, רופא מורשה ובעל תואר מומחה בכירורגיה כללית, נהג לפרסם מאמרים שונים בחשבון הפייסבוק ובאתר האינטרנט שלו, ביניהם, פרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף הקורונה, כמו גם מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים. אבני טען בבית המשפט להגנתו שהוא פועל במסגרת חופש הביטוי ומטרתו לעזור לציבור ולהציל את המטופלים מפגיעתן של תרופות ומנזקיהם של חיסונים, כמו אוטיזם, סרטן ומחלות רבות נוספות.

התנהגות שאינה הולמת רופא

ועדת המשמעת של משרד הבריאות המליצה ב - 16.2.21 על התליית רישיונו לשנתיים, אך השופט בדימוס סטרשנוב, אליו הואצלו סמכויות שר הבריאות, לא קיבל את המלצת הוועדה וביטל את רישיונו לצמיתות. הרופא ערער לבית המשפט המחוזי, אולם, כאמור, בית המשפט המחוזי דחה את הערעור וקבע כי אכן ראוי היה לשלול את רישיונו לצמיתות בגין התנהגות שאינה הולמת רופא.

"ביקורת על הנחיות והחלטות מערכת הבריאות והעומדים בראשה היא ככלל לגיטימית", נאמר בהחלטת בית המשפט, "אך זאת עת הדברים נאמרים בלשון מנומסת, ומתבססים על עובדות אמת, כדי שהביקורת תשמש מנוף לשיפור תפקודו של הגורם המבוקר, ולא כלי להכפשתו".

בסיום דבריו כתב השופט פלקס: "מתן הכשר למערער להמשיך ולהחזיק ברישיון רפואה, בעודו ממשיך בדרכו, ובפרט מטיף להפרת ההנחיות הרפואיות הניתנות בידי הגורמים המוסמכים, אינה עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי, ואף עלולה להוביל להטעיית הציבור, בכך שיסבור שתפיסותיו הבריאותיות של המערער עולות בקנה אחד עם הסטנדרטים הרפואיים המקובלים".