אחרי שנתיים וחצי וארבעה חיסונים: מנכ"ל פייזר נדבק בקורונה

זה לקח המון זמן אבל גם אליו הגיע: אלברט בורלא, המנכ"ל של חברת התרופות שהמציאה את החיסון לנגיף הקורונה, נדבק גם הוא | לפני כחצי שנה הוא זכה בפרס בראשית לשנת 2022

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/22 17:42 יח באב התשפב

אחרי שנתיים וחצי וארבעה חיסונים: מנכ"ל פייזר נדבק בקורונה
צילום: shutterstock

אלברט בורלא, מנכ"ל חברת התרופות פייזר, נדבק בקורונה. הוא מסר הצהרה ובה סיפר כי הוא חווה תסמינים קלים והחל ליטול את הטיפול נגד קורונה שבתוצרת החברה שלו. כזכור, לפני כחצי שנה קרן פרס בראשית הכריזה כי ד"ר בורלא נבחר לחתן פרס בראשית לשנת 2022.

נימוקי הבחירה של הוועדה שיבחו את ד"ר בורלא על מנהיגותו, נחישותו, ובעיקר על נכונותו ליטול על עצמו סיכונים גדולים, כמו למשל כשבחר לדחות סבסוד פדרלי בגובה מיליארדי דולרים מממשלת ארצות הברית לטובת פיתוח החיסון לקורונה, כדי להימנע מביורוקרטיה ממשלתית ולזרז את הפיתוח והייצור של החיסון. כתוצאה מכך, החיסון של פייזר לקורונה היה מוכן בזמן שיא: מספר חודשים במקום שנים.

בנוסף, הוועדה ציינה את גאוותו של ד"ר בורלא בזהותו ובמורשתו היהודית, מחויבותו לערכים יהודיים ותמיכתו במדינת ישראל. ד"ר בורלא יהיה הזוכה התשיעי בפרס בראשית, שנה לאחר הבמאי והיוצר סטיבן שפילברג, חתן הפרס לשנת 2021, ושנתיים לאחר לוחם זכויות האדם והמדינאי נתן שרנסקי, חתן הפרס לשנת 2020.

ד"ר בורלא, שנולד בסלוניקי, יוון, גדל במשפחה שחוותה את זוועות השואה ממקור ראשון. הוריו היו משרידיה האחרונים של קהילת היהודים של סלוניקי שהושמדה ברובה: מתוך 50 אלף יהודי סלוניקי, רק 2,000 שרדו את השואה.

"אני מקבל את הפרס בענווה ובשמם של עמיתיי בפייזר, שנענו לקריאה הדחופה של ההיסטוריה בשנתיים האחרונות ויחד הצלחנו לשנות את מהלך גורלנו המשותף. גדלתי במשפחה יהודית שהאמינה שכל אחד מאיתנו חזק רק כמו החיבורים בקהילה שלנו ושכולנו מצווים משמים לתיקון עולם", אמר עם זכייתו.