צפו תיעוד מזעזע: משאית שופכת זבל מול מקום המקדש

בתיעוד שחשפו אנשי 'בידינו', נראתה משאית של הווקף הירדני שופכת זבל בתוככי הר הבית מול מקום המקדש: "הגיע הזמן שמדינת ישראל תתחיל לאכוף את ריבונותה במקום הקדוש בעולם ותחליט אם היא רוצה להיות בעלת הבית בהר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 18:12 כז באב התשפב

תיעוד מזעזע: משאית שופכת זבל מול מקום המקדש
הר הבית, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אנשי השטח של תנועת 'בידינו- למען הר הבית' חשפו היום (ד') כי חילול הר הבית ממשיך ביתר שאת גם בימים אלה. משאיות זבל של הווקף הירדני שופכות את הפסולת, אותה הן מובילות ברחבי הר הבית, במקום אשר על פי המסורת היהודית נחשב לקדוש ביותר, שטח העזרה אל מול מקום המקדש, ללא כל אכיפה ושמירה על המקומות הקדושים מצד מדינת ישראל.

אנשי ארגון 'בידנו' פנו עם המקרה למנכ"ל רשות העתיקות אלי אסקוזידו. אסקוזידו פנה למשטרה בדרישה כי תפעל להגן על העתיקות שבמקום, דבר שעד כה לא התבצע כלל וכלל. 

תום ניסני, מנכ"ל ארגון "בידינו- למען הר הבית" מסר כי: "אחרי משחקי הכדורגל ברחבי הר הבית וביזוי עתיקות מהר הבית כעת מגיע שלב נוסף בהפיכת הר הבית למגרש המשחקים של הערבים. ואחרי שהבנו שלהר הבית אין באמת כל ערך בעיניהם, הגיע הזמן שמדינת ישראל תתחיל לאכוף את ריבונותה במקום הקדוש בעולם ותחליט אם היא רוצה להיות בעלת הבית בהר. המדובר בעוד מחזה כואב והזוי של שפיכת פסולת באתר הכי קדוש בעולם. בושה וחרפה לעם היהודי".

נתפס הערבי שעשה את צרכיו על גג מסגד אל אקצא

כזכור, ביוני האחרון משטרת ישראל עצרה בן 22 מעין ראפה בחשד שהפר את הסדר, יידה אבנים ועשה את צרכיו ביום ירושלים, על גג המסגד בהר הבית. החשוד נעצר בביתו על ידי בלשי תחנת הראל במחוז ירושלים, והוא הועבר לחקירה בחשד לידוי אבנים לעבר השוטרים בהר הבית, וביזוי קדושת המקום.

מהמשטרה נמסר: "לצערנו בתקופה האחרונה היינו עדים פעם אחר פעם לחילול המסגד בהר הבית במגוון תצורות ע״י פורעי חוק ומפרי סדר אלימים שפגעו קודם כל בקדושת המקום ובציבור המתפללים בו. החל במשחקי כדור בתוך המסגד עם נעליים, גרימת נזק לפנים המסגד באמצעות אבנים וחפצים, ירי זיקוקין וידיי בקבוקי תבערה שנפלו גם על שטיחים ובתוך המסגד וכמעט וגרמו לשריפה במקום, עשיית צרכים על גג המסגד ועוד.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הנחה להמשיך במאמצים מודיעיניים וחקירתיים למעצרים נוספים ומיצוי הדין עם מפרי סדר שכבר נעצרו. המשטרה תמשיך לפעול בנחישות למיצוי הדין עם אותם עבריינים, מפרי סדר ופורעי חוק, ומצפה מכל איש דת ומנהיג ציבור שהמקום חשוב לו לגנותם, להוקיעם ולפעול להרחקתם של עבריינים שביניהם לבין תפילות והשמירה על קדושת המסגד - אין כל קשר".