יהורם גאון מסכם את עלות השחר: "החכמה שלנו היא לפעמים חסרון"

הזמר והיוצר הוותיק בפוסט ארוך בפייסבוק על מבצע עלות השחר, שלדבריו "בעיקר העלה לנו את מצב הרוח אבל בבסיסה של בעיה מאומה לא השתנה ופנינו במוקדם או מאוחר לסבב הבא" | ואיך החכמה שלנו מדרדרת אותנו?

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/22 10:34 כד באב התשפב

יהורם גאון מסכם את עלות השחר: "החכמה שלנו היא לפעמים חסרון"
יהורם גאון, צילום: David Cohen/Flash90

מבצע עלות השחר הוא כבר היסטוריה, וזה זמן הסיכומים. בפוסט ארוך בפייסבוק, כדרכו, שטח הזמר והיוצר הוותיק יהורם גאון, את הזווית שלו על הבצע ועל ההשלכות שלו. "מבצע עלות השחר שהיה קצר ונמרץ מכל קודמיו העלה לנו בעיקר את מצב הרוח, זקף מעט קומה שפופה נואשת, אבל בבסיסה של בעיה מאומה לא השתנה ופנינו במוקדם או מאוחר לסבב הבא", פתח.

הטכנולוגיות שמעוורות

גאון מפנה את תשומת ליבנו לטכנולוגיות שמפתחת מדינת ישראל וגורמות לנו להתנהג בסלחנות כלפי התוקפנות העזתית. "הרצועה מעבירה אותי בדרך הדמיון לשכונה שלי, כשבבית מול ביתי, דרך משל, גר שכן שכל הזמן זורק על ביתי אבנים, פעם שובר חלון, פעם מפיל עץ, פעם שורף שיחים", ממשיל גאון. "ואני כדי לא להיכנס בכוח לביתו ולשטח אותו כדי שלא יהיה לו מהיכן לזרוק עלי אבנים מחליט להכיל את המארה ולבנות לי רשת גדולה מעל ביתי, כך שהאבנים שהוא זורק נאספות על הרשת ואיש מבני ביתי לא נפגע".

הנמשל ברור: מערכת כיפת ברזל וטכנולוגיות נוספות, המונעות את הפגיעה באזרחי ישראל אך מצד שני חוסכות מאיתנו להתמודד עם הבעיה האמיתית. "משהו לא טוב קורה לנו בזכות היותנו חכמים ויצירתיים. נניח שלא היינו חכמים כל כך והשכן הרע הזה היה זורק אבנים ופוצע רבים ואולי אף הורג מבני הבית, אז נדמה לי שכבר באבנים הראשונות הבית שלו היה הופך גל של אבנים, ולא היה לו מהיכן לזרוק עוד. יש יתרון בחכמה היצירתית שלנו, אבל במקרים מסוימים הוא גם חסרון".

הבן והנכד

נקודה נוספת שיהורם גאון מתייחס אליה היא ניהול המערכה מול הג'יהאד האיסלאמי. "לשכן הזה יש בן שהתחיל מיוזמתו לזרוק על ביתי אבנים. האבא שותק ורק הבן זורק עכשיו, ואני מאוד מעריך את שתיקתו של האב ומאמין שהוא למד כבר לקח ולכן הוא לא מצטרף לבן, ובעוד הבן זורק וזורק על הרשת אבנים אני עסוק בלהיות מאושר מן העובדה שהאבא לא מצטרף, והסתפקתי בלשבור לבן כמה עצמות".

"פתאום חשבתי שאולי זו השיטה החדשה של האבא", כותב גאון, "כשהוא צריך זמן להתחמש בסלעים ובליסטראות מסוג חדש כדי לזרוק עלי, והוא צריך לכך זמן ושקט, אז בזמן הזה הוא שולח את הילד ואומר 'זה הילד, זה לא אני, אני לא יורה זה רק הילד'. ילד ילד אבל מה לעשות שהוא גם מוריד אותנו למקלטים ועוד לא דיברתי על הסבא מטהרן, שהוא זה ששולח אבנים לבן, שנותן אותם לנכד, שזורק אותם עלינו". ההתעלמות של ישראל מהחמאס ומאיראן היא הרסנית לישראל, כי גם הם משפיעים עלינו ואסור לנו להתעלם מכך.