יהורם גאון מציע פתרון לאלימות בחברה הערבית: "ברור לכם שהארץ הייתה מתהפכת"

הזמר והשחקן שיתף את קהל עוקביו ברשת החברתית באירוע ירי בכפר קאסם שהסתיים בהתערבות של ארגון שמירה פרטי, "אתם מתארים לעצמכם מה היה קורה אם איזה שופט ישראלי היה מעז לגזור גלות על אזרח ישראלי ערבי, שירה על חפים מפשע?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/22 13:02 ג באב התשפב

יהורם גאון מציע פתרון לאלימות בחברה הערבית: "ברור לכם שהארץ הייתה מתהפכת"
יהורם גאון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השחקן וזוכה פרס ישראל, יקיר העיר ירושלים, יהורם גאון, מרבה לשתף בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו את דעותיו בענייני השעה, וכך עשה גם בסוף השבוע האחרון, כאשר התייחס לנושא האלימות בחברה הערבית בפוסט שזכה למאות תגובות ושיתופים. 

בפתח דבריו תיאר גאון אירוע ירי בסוכת האבלים בכפר קאסם, כאשר אלמונים פתחו באש לעבר מאה וחמישים בני אדם שהיו במקום ופצעו כחמישה מהם. "האלימות בחברה הערבית, שגבתה מתחילת השנה את חייהם של חמישים ושמונה בני אדם, כבר מזמן חצתה את כל הגבולות, ואני רוצה לספר לכם איך נפתרה הבעיה עם היורים על סוכת האבלים בכפר קאסם, לא תאמינו איך, ארגון השמירה בכפר קאסם 'אל חראסה' איתר את שני היורים לעבר סוכת האבלים באמצעות מצלמות ומודיעין פנימי ומצא שמדובר בשני צעירים בשנות ה-20 תושבי המקום". 

עוד הוא תיאר כיצד ארגון השמירה הפרטי ערך חקירה ואיתר כי היורים קשורים למעגל מורחב של ארגון הפשע "חרירי", והגיעו לפגוע באדם שמסוכסך עם בחור מדובאי שקשור אליו. אותו ארגון גזר את דינם של היורים, אילץ אותם לפרסם מכתב התנצלות והגלה אותם למשך חמש שנים, "היורים המריאו מיד לאיסטנבול והם אינם כבר בארץ". 

"אותי מעסיקה העובדה שיש אוטונומיות בארצנו שפועלות מעל לראשן של רשויות אכיפת החוק"

השחקן ציטט את ההתנצלות של אותם היורים, המודיעים כי יישאו באחריות ויקבלו עליהם כל גזר דין שיינתן ובהמשך הביא גם את תגובת המשטרה לירי, "בעקבות האירוע נפתחה חקירה לחקר האמת ולמצוי הדין עם המעורבים". גאון הסביר כי הוא אינו מבין מה בדיוק נותר למשטרה לחקור לאחר שהיורים כבר עזבו את הארץ, "אותי מעסיקה העובדה שיש אוטונומיות בארצנו שפועלות מעל לראשן של רשויות אכיפת החוק". 

"ארגון שמירה מקומי תופס לפני המשטרה פושעים, שופט אותם וגוזר את דינם. אשר לגזר הדין", פנה גאון בדבריו לקוראים, "אתם מתארים לעצמכם מה היה קורה אם איזה שופט ישראלי היה מעז לגזור גלות על אזרח ישראלי ערבי, שירה על חפים מפשע? ברור לכם שהארץ הייתה מתהפכת, וטובעת בים של הפגנות בצמתים עם דגלים של זכויות הפרט, וראיונות בטלוויזיה ודיונים אל תוך הלילה, על שערורייה של חוק מוטֶה ואפרטהייד וכיבוש ומה לא? ופה במהירות הברק נתפסו, נשפטו וגורשו מן הארץ".

"חשבתי שזה לא מקובל אמנם, אבל אם בכל כפר ערבי היה ארגון כזה שמאתר ועוצר ושופט וגוזר מיד, אולי היו פחות מקרי רצח במגזר הערבי", ניבא גאון בסיום דבריו וזכה לתגובות נלהבות מקהל הקוראים, אשר הצדיקו את הפוסט וקראו לאכיפה נוקשה נגד מחוללי הפשיעה.