זהבה גלאון חשפה את הכוונה של לפיד | ברוח הציונית תקפו: "אסור שתקום ממשלת שמאל צרה"

המתמודדת לראשות מרצ סיפרה בראיון על הכוונה של ראש הממשלה לפיד, ושרת הפנים תקפה: "איש ימין שמצביע להם צריך להבין את ההשלכות" | הליכוד: לפיד וגנץ מקדמים ויתורים מסוכנים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/08/22 18:47 כא באב התשפב

זהבה גלאון חשפה את הכוונה של לפיד | ברוח הציונית תקפו: "אסור שתקום ממשלת שמאל צרה"
צילום: y Marc Israel Sellem/POOL

בחירות 2022: בשבוע הבא צפויות להתקיים הבחירות המקדימות במפלגת מרצ וחברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון, שמתמודדת לראשות המפלגה, נערכת לקראת קרב צמוד מול חבר הכנסת יאיר גולן. בראיון שהעניקה היום (ה') לאתר וואלה, סיפרה כי ראש הממשלה יאיר לפיד הודה בפניה כי הוא מתכוון להגיע להסדר מדיני מול יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, שהשבוע סיפק עוד השוואה בין פעילות ישראל ביהודה ושומרון למאורעות השואה.

זהבה גלאון

זהבה גלאון צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

"כשגנץ, במהלך חכם מאוד לתפיסתי, מזמין את אבו מאזן אליו הביתה - הציבור מבין שהוא פרטנר", אמרה, "אין דבר כזה הציבור, יש מנהיגות, אם היא מנהיגות אמיצה היא אומרת שצריך ללכת למהלכים מדיניים". עוד הוסיפה כי יושב ראש הרשות הפלשתינית "פועל בשיתוף כוחות הביטחון הישראלים לנסות למנוע כאן טרור ולהגיע להבנות. עדיין צריך לראות בו מישהו שצריך לנהל מולו משא ומתן ולא להציע צעדים חד צדדיים ועונשים".

"רק הרוח הציונית תמנע ממשלות צרות ותוביל לממשלת אחדות"

בתנועת "הרוח הציונית" בראשות שרת הפנים איילת שקד הגיבו לחשיפה של גלאון, לפיה לפיד מתכנן להגיע להסדר מדיני עם הפלשתינים ואמרו: "לפיד וגנץ בממשלת שמאל צרה יובילו להקמת מדינה פלשתינית. איש ימין שמצביע להם צריך להבין את ההשלכות. בדיוק בשביל זה אסור שתקום ממשלת שמאל צרה. רק הרוח הציונית תמנע ממשלות צרות ותוביל לממשלת אחדות, רחבה וציונית". 

שקד והנדל

שקד והנדל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גם בליכוד לא נותרו אדישים וטענו כי לפיד וגנץ מקדמים ויתורים מסוכנים. "אחרי שנים שבהם הליכוד הוריד את אבו מאזן מסדר היום העולמי, לפיד וגנץ מחזירים אותו למרכז הבמה. רק הליכוד יקים ממשלה יציבה שתחזיר את אבו מאזן לבידוד, רק הליכוד יקים ממשלה לאומית יציבה שלא תהיה תלויה בתומכיו של אבו מאזן מרע"מ והרשימה המשותפת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן