פרשת תאיר ראדה: ממצא חדש מחזק את הקשר של אדיר חבני לזירת הרצח

המכון לרפואה משפטית ערך בדיקה נוספת לשערה שנמצאה בזירת הרצח השוללת קיום DNA של רומן זדורוב ואולה קרבצ'נקו, ומחזקת את הקשר של אדיר חבני לזירת הרצח

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 18:08 כ באב התשפב

פרשת תאיר ראדה: ממצא חדש מחזק את הקשר של אדיר חבני לזירת הרצח
זדורוב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

סערת השערה: המכון לרפואה משפטית הציג היום (ד') את חוות הדעת המשפטית השוללת קיום DNA של רומן זדורוב ושל אולה קרבצ'נקו בזירת הרצח. במקביל הבדיקה מחזקת לכאורה את הקשר של אדיר חבני לזירת הרצח.  

לפני כחודש פורסם שדגימת השיער שאותרה בזירת רצח תאיר ראדה עשויה להיות שייכת לאדיר חבני, בן זוגה של אולה קרבצ'נקו בעבר, והפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי היא הסכימה לבקשת ההגנה לדון בממצאי ה-DNA. 

הרצח של תאיר ראדה ב-6 בדצמבר 2006, זעזע כל בית בישראל. המחשבות והתהיות על האיש שהיה מסוגל לרצוח תלמידת חטיבת ביניים, העסיקו אתם כולם, גם אחרי שהרוצח רומן זדורוב נתפס והורשע. 

ב-25 באוקטובר 2018 פורסם ששערה שנמצאה בזירת הרצח מתאימה לפרופיל מיטוכודראלי  שמתאים לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של קרבצ'נקו, שלפי טענתו בחקירה - לבשה את בגדיו בעת הרצח.

עם זאת, בסיכום דו"ח הבדיקה העלה כי הפרופיל הגנטי של בעל השערה מתאים לאלפי עד עשרות אלפי אנשים בישראל. כמו כן דווח, כי 50–75 שערות שלא זוהו עד כה והיו על הגופה נשלחו לבדיקת DNA במימון משרד המשפטים.

אולגה זדורוב: זו בשורה מאוד משמחת

בחודש שעבר, אולגה זדורוב, אשתו של רומן זדורוב, התייחסה להחלטתם של הפרקליטות לחקור בממצא החדש. "ברור שזו בשורה מאוד משמחת", אמרה זדורוב, "הבשורה הגיעה אליי אתמול ואני הייתי אומרת אפילו שחד משמעית כבר, אני לא יודעת מה פרקליטות צריכים לשמוע ולראות, זה חד משמעית מוכיח שבעלי לא היה בזירה ולא רצח את הילדה וצריך לשחרר אותו פשוט".

אולגה ציינה שכל הממצאים שנמצאו עד עכשיו לא תואמים בכלל לבעלה אלא לא.ק. "צריך לזכור שמכל הממצאים שאספו לא היה שום דבר שמתאים לבעלי רומן זודרוב", ציינה אולגה, "אנחנו רואים שכבר פעם שנייה הם מוצאים שיערה של אדיר חבני והוא נתן את הגרסה וזה רק מחזק את הגרסה שלו ומכאן שהמסקנות של המשטרה והפרקליטות צריכים לפעול בהתאם, ומבחינתנו אנחנו הוכחנו במאה אחוז שהאיש לא היה שם הוא חף מפשע".