מנכ"ל פייזר: "התרשמתי מהאובססיה של נתניהו - הוא התקשר אליי 30 פעמים"

אלברט בורלא הסביר מדוע דווקא ישראל נבחרה להיות המדינה הראשונה שמתחסנת והבהיר כי אספקת החיסונים אינה קשורה לזהות המנהיג שייבחר: "כמו בכל החוזים שלנו בעולם - אנחנו חותמים על חוזה רק מול סוכנויות ממשלתיות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/03/21 20:24 כז באדר התשפא

מנכ"ל פייזר: "התרשמתי מהאובססיה של נתניהו - הוא התקשר אליי 30 פעמים"
חיסוני פייזר. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מבצע החיסונים נמשך ומציג מספרים מרשימים מאוד: מעל 5 מיליון מחוסנים בישראל, מתוכם 4 מיליון שקיבלו את מנת החיסון השנייה. הערב (ה') התראיין מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא, לחדשות 12 והסביר מדוע דווקא ישראל היא זו שנבחרה להיות מדינת המבחן שמתחסנת לראשונה ומספקת נתונים סטטיסטים לחברה.

"ידענו שיהיה טוב עבור האנושות אם תיבחר מדינה אחת שבה נוכל להדגים מה חיסון האוכלוסייה יכול לתרום לבריאות האנשים בה, וגם לכלכלה - כי ניתן יהיה לפתוח מחדש את המשק", אמר בורלא וחשף כי, "כמובן ששוחחתי עם כמה ראשי מדינות, ביניהם גם עם נתניהו, והוא שכנע אותי שישראל היא מקום עם תנאים נכונים לניסוי. התרשמתי מהאובססיה של ראש הממשלה שלכם - הוא התקשר אליי 30 פעמים".

מנכ"ל פייזר הבהיר כי, "כמו בכל החוזים שלנו ברחבי העולם, גם בישראל לא חתמנו על חוזה עם חברה עצמאית או ארגון, אנחנו חותמים על חוזה רק מול סוכנויות ממשלתיות", אמר בורלא והבטיח: "החיסונים יימכרו לכל מדינה שהיא ללא קשר לזהות המנהיג שלה".