אלופי צה"ל במילואים הצטרפו ללימוד תנ"ך במסגרת יוזמה של ראש הממשלה הראשון

אלופים בתנ"ך: תשעה אלופים במילואים הצטרפו לפורום התנ"ך בחברה לחקר המקרא על שם דוד בן גוריון | "מקווה ששילובם יהווה מודל לחיקוי, בעיקר לתלמידים ולנוער"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/22 15:24 יח באב התשפב

אלופי צה"ל במילואים הצטרפו ללימוד תנ"ך במסגרת יוזמה של ראש הממשלה הראשון
תנ"ך, צילום: shutterstock

אחד הסיפורים המוכרים ביותר על ראש הממשלה הראשון, דוד בן-גוריון, נסוב סביב התנ"ך. על פי האגדה, הוא התייצב לפני ראש ועדת פיל באו"ם ושאל אותו: "רוב הנציגים היהודים שהופיעו לפני הוועדה לא נולדו פה. אתם באים לבית שאדם נולד בו ואומרים 'זה הבית שלנו'. באיזו זכות אתם תובעים בעלות על הארץ הזאת?". בן-גוריון הרים את ספר התנ"ך ואמר: "זה הקושאן שלנו".

אלו האלופים שהצטרפו

והיום, כמעט 90 שנה אחרי, תשעה אלופים במילואים בצה"ל הצטרפו לחברי פורום התנ"ך שעל יד החברה לחקר המקרא מיסודו של דוד בן גוריון ופרופסור חיים משה גבריהו. האלופים שהצטרפו הם גרשון הכהן האלוף הסרוג, אילן שיף, אליעזר שקדי, רוני נומה, אמיר אשל, חגי טופולנסקי, טל רוסו, אהרון זאבי ועוזי דיין.

ישראל קריסטל, מנכ"ל החברה לחקר המקרא, אמר: "אני מקווה ששילובם של האלופים שתרמו לביטחון המדינה ולחברה הישראלית לפורום התנ"ך בחברה לחקר המקרא יהווה מודל לחיקוי, בעיקר לתלמידים ולנוער לעשייה משמעותית בצבא ובאזרחות ויהיו השראה ללימוד התנ"ך מתוך תחושה של קשר להיסטוריה של העם היהודי".

החברה לחקר המקרא בישראל היא עמותה שנוסדה בשנת תש"י, 1950, על ידי פרופסור חיים משה יצחק גבריהו ודוד בן גוריון. מטרת החברה היא הפצת לימוד התנ"ך בישראל. העמותה רואה את עצמה במרכז העשייה הציבורית למען התנ"ך ולומדיו למן הנוער ועד למבוגרים בפריסה ארצית ועולמית.