צפו אחרי עשרות שנים: נמצאו הטלית והכיפה של דוד בן גוריון

תערוכת בגדים המחברת בין מורשת, היסטוריה ואופנה תציג את פריטי הלבוש של ראש הממשלה הראשון, הכוללים גם טלית וכיפה. "הוא היה הסנדק של הילד הראשון שנולד באילת"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/07/22 13:31 כז בתמוז התשפב

אחרי עשרות שנים: נמצאו הטלית והכיפה של דוד בן גוריון
דוד בן גוריון, צילום: בית דוד בן גוריון

רמזים מההיסטוריה: לראשונה מזה עשרות שנים, התגלו פריטי לבוש של דוד בן גוריון בביתו בתל אביב, הכוללים בין היתר את הטלית והכיפות של ראש הממשלה הראשון ושר הביטחון. תערוכה חדשה שתפתח בחודש הבא בבית בן גוריון בתל אביב חושפת את הפריטים לקהל הרחב במיצג המשלב בין מורשת, היסטוריה ואופנה. 

הטלית של דוד בן גוריון

הטלית של דוד בן גוריון צילום: בית בן גוריון

אורורה לטרולו, מנהלת תחום השימור בבית בן גוריון סיפרה לחדשות כיפה על גילוי הטלית. "אנחנו יודעים שהיא קיימת כבר תקופה ארוכה, אבל רק לפני שנתיים, במהלך סידור אקראי של הארונות בבית, ראיתי את הטלית לראשונה". לדבריה, לא מדובר בגילוי מוזר, שכן מדובר במנהיג של המדינה היהודית, "הוא אמנם לא קיים את הפרקטיקות ההלכתיות, אבל היה מחובר בנימי נפשו למורשת של העם היהודי וההמשכיות בארץ ישראל". 

צילום: בית בן גוריון

צילום: בית בן גוריון

צילום: בית בן גוריון

עוד היא מספרת על עדויות של רבים מבני הקיבוץ בנגב שסיפרו כי בן גוריון היה הסנדק בברית המילה שלהם, והוא אף תועד לובש את אותה הטלית בברית המילה של הילד הראשון שנולד באילת, שם הפריחו את השממה הלכה למעשה. 

בין כל הפריטים שאותרו באותו ארון, הכוללים כובעים, נעליים, חולצות, מכנסיים, מדים צבאיים, חלוק ופיג'מה, נמצאו גם שלוש כיפות של ראש הממשלה הראשון. אחת, שחורה קלאסית. שנייה, סרוגה מצמר בצבע תכלת שקיבל במתנה. שלישית, כיפה ממשלחת של בני נוער שהגיעו לארץ עם הקדשה. 

צילום: בית בן גוריון

בבית בן גוריון ממתינים לקהל מבקרים שיגיע לצפות בפריטים החדשים-ישנים, המספקים הצצה לדמות הפרטית של ראש הממשלה הראשון שהתהדר גם באוסף כובעים ובגדים רשמיים של כל התחנות החשובות בדרך להקמת המדינה, ואפילו החזיק בבגד ים עם אבזם של מגן דוד ונעליים ברקמה של סמל המדינה.