מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "מערכת הביטחון תאפשר מדיניות הומניטרית בעזה"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הסביר את המדיניות המשולבת של ישראל ברצועה, מאמץ צבאי לסיכול הטרור ופעילות אזרחית יזומה בקרב התושבים, "מציע לתושבי עזה להסתכל על איו"ש, ועל הצעדים שמקדמת שם ישראל, ולהפנים מה על הפרק ומה הנזק שמסבה להם חמאס"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/08/22 19:46 יז באב התשפב

מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "מערכת הביטחון תאפשר מדיניות הומניטרית בעזה"
תקיפות חיל האוויר בחאן יונס במהלך מבצע עלות השחר , צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שבוע עבר מאז נכנסה לתוקף הפסקת האש בין ישראל לבין ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, שהביאה לסיומו של מבצע "עלות השחר", אשר במסגרתו נורו מאות רקטות לעבר ישראל וחוסלו בכירים בארגון הטרור. 

במסגרת תדרוך לכתבים צבאיים, התייחס היום (א') מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, למדיניות ישראל בשטח הרצועה. לדבריו, בשנה האחרונה מקדם צה"ל מדיניות משולבת, המורכבת ממאמץ צבאי לסיכול התעצמות צבאית ופגיעה אנושה בכל ניסיון לפגיעה בביטחון מדינת ישראל, לצד מדיניות אזרחית יוזמת וממוקדת ציבור.

תנועת חמאס היא האויבת של תושבי הרצועה

עוד הוסיף כי במסגרת מבצע "עלות השחר", הותקפו יעדים אסטרטגיים וסוכלה צמרת הפיקוד של ארגון הג'יאהד האסלאמי – "לאחר שזה בחן את סבלנותה של ישראל. עם סיום המבצע והסרת האיום על ביטחון אזרחי ישראל – חזרנו ליישום המדיניות האזרחית כלפי הרצועה עם מגבלות בנושא השיקום, עד להתקדמות בסוגיית השו"ן". 

האלוף הסביר כי על תושבי עזה לדעת שאין לנו עניין להיגרר למלחמה נגדם, "ומערכת הביטחון הישראלית תוסיף לאפשר מדיניות אזרחית הומניטרית כלפי הציבור העזתי, אך זאת כפופה לשימור היציבות הביטחונית. ככל שחמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועה ינסו להפר את השקט – המדיניות הישראלית תשתנה בהתאם. מציע לתושבי עזה להסתכל על איו"ש, ועל הצעדים שמקדמת שם ישראל, ולהפנים מה על הפרק ומה הנזק שמסבה להם חמאס. חמאס היא אויב של מדינת ישראל ולצערי גם של תושבי עזה". 

תושבי עזה במספרים

44.7% אחוזי אבטלה

61.7 שקלים- השכר היומי 

225 אלף מובטלים

278 אלף מועסקים

672 אלף מעברים של תושבי עזה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן