"חמאס מוכרת אתכם בזול": מתאם פעולות הממשלה בשטחים במסר לתושבי הרצועה

אלוף רסאן עליאן פנה לתושבי עזה דרך הפייסבוק והזהיר כי חמאס מסכן את אישורי העבודה שלהם בישראל, "אנו נפעל לאתר ולסכל כל ניסיון לניצול התווך האזרחי לפעילות טרור ולא נקבל ניסיונות נוספים לפגיעה בביטחון מדינת ישראל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 16/12/21 16:23 יב בטבת התשפב

"חמאס מוכרת אתכם בזול": מתאם פעולות הממשלה בשטחים במסר לתושבי הרצועה
מחבלי חמאס, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

מוקדם יותר היום (ה') הותר לפרסום כי צוות חקירה מיוחד של השב"כ והיחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרת ישראל, ניהלו במהלך השבועות האחרונים חקירה מואצת בסופה עצרו את חסין ביארי, תושב יפו בן 30 בחשד לעבירות ריגול, לאחר שעל פי החשד גויס על יד מחמוד אחמד, תושב רצועת עזה בן 30 לו היה אישור כניסה לישראל.

בעקבות כתב האישום שהוגש נגד העזתי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, פנה לתושבי עזה באמצעות עמוד הפייסבוק שלו בערבית (אלמונסק), והזהיר אותם מפני הסכנה שלארגון הטרור השולט ברצועה כבר שנים ארוכות. 
 
"חמאס מוכרת אתכם בזול. מחמוד וארגון הטרור חמאס סיכנו את עשרת אלפים העזתים שמחזיקים בהיתרי מסחר. חמאס סיכנה מיליוני שקלים שמכניסים הסוחרים העזתים לרצועה מעבודה בישראל בעבור 350 שקלים", כך נכתב בפוסט, "תושבי עזה, דעו לכם שחמאס פוגעת בכם וברווחתכם". עוד נאמר במסר שהועבר ברשת החברתית כי "אנו נפעל לאתר ולסכל כל ניסיון לניצול התווך האזרחי לפעילות טרור ולא נקבל ניסיונות נוספים לפגיעה בביטחון מדינת ישראל". 

תושב עזה צילם בסיסים צבאיים והעביר לחמאס

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הילה צור, הנאשם הינו יליד חאן יונס שברצועת עזה, שם מתגוררים עד למועד זה אמו, אשתו וילדיו. מכורח זאת מחזיק הנאשם בהיתר כניסה ויציאה מרצועת עזה לישראל לשם ביקור משפחתו. במהלך אחד מביקוריו של הנאשם ברצועת עזה בשנה החולפת, גויס על ידי פעילי ארגון הטרור "חמאס", זאת לשם ביצוע משימות ריגול ואיסוף ידיעות מסוגים שונים בתוך שטחי ישראל. לצורך התקשורת בין הצדדים, הורו לו מפעיליו של הנאשם לרכוש טלפון סלולרי ייעודי, אשר עליו הותקנה תכנת "סיגנל" המשמשת להעברת מסרים מידיים.

בהמשך לכך, ובמסגרת הקשר ביניהם, הורו לו מפעיליו לאתר ולצלם עבורם מיקומים של מערכת "כיפת ברזל" בישראל וכן לצלם בסיסים צבאיים ונקודות ריכוז של חיילי צה"ל. כמו כן התבקש הנאשם לשרוף ג'יפ צבאי, ולעודד צעירים ערבים לביצוע הפגנות בישראל ואף להכין עבורם בקבוקי תבערה לשימוש במהלך ההפגנות. נוסף על האמור, הדריכו המפעילים את הנאשם כיצד למנוע זיהויו במהלך ביצוע המשימות ובין היתר - להסוות מראהו, להיזהר ממצלמות, לשים מסיכה על פניו ולבדוק את האזור אליו עתיד להגיע במסגרת הפעלתו. בעקבות הוראות מפעיליו, צילם הנאשם את בסיס הקריה וכן בסיס צבאי נוסף בתל אביב, העביר את הצילומים למפעיליו ולאחר מכן מחק את התמונות מן הטלפון שברשותו. כמו כן, צילם את מערכת כיפת ברזל ושלח למפעיליו בארגון הטרור.