מתן כהנא משיב לאבי מעוז: "פוגע בזהות היהודית של המדינה"

יו"ר מפלגת נעם מנה אמש את פעילותו בשנה האחרונה, וציין כי ניהל מאבק "כנגד רפורמות הקואליציה המסוכנות לצביונה של המדינה". סגן השר לשירותי דת לא נותר חייב: "לזהות היהודית של המדינה יש רק קו אפשרי אחד. הקו שלו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/08/22 11:43 יג באב התשפב

מתן כהנא משיב לאבי מעוז: "פוגע בזהות היהודית של המדינה"
כהנא משיב למעוז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש ערכה מפלגת נעם ועידה בנושא זהותה היהודית של מדינת ישראל. יו"ר המפלגה, חבר הכנסת אבי מעוז, מנה בפני הקהל חלק מפעילותו בשנה האחרונה. "חשיפת הכוחות המאיימים על זהות מדינת ישראל. מאבק כנגד רפורמות הקואליציה המסוכנות לצביונה של המדינה. הקמת שדולת הזהות היהודית. עשרות הצעות חוק שעניינן שמירה על זהות המדינה", טען מעוז. הבוקר (ד') סגן השר לשירותי דת מתן כהנא, השיב למעוז. 

"לזהות היהודית של המדינה יש רק קו אפשרי אחד. הקו שלו"

"חה"כ מעוז הוא יהודי יקר אבל פוגע בזהות היהודית של המדינה", פתח כהנא את תשובתו בחשבון הטוויטר שלו. כהנא המשיך ומנה את מאבקיו של מעוז. לדבריו, מעוז "נאבק ברפורמות שסוף סוף היו יכולות לחזק את הצביון היהודי של מדינתנו".

"הוא נלחם נגד חוקים שזכו לתמיכה של רבנים גדולים מאוד. רבנים שלצערי יש שמזלזלים בהם ואפילו מחרימים את ספריהם. הוא נאבק נגד התוכנית להצלת מערך הכשרות שסבל שנים מעסקנות ושחיתות. חוק שכבר עתה בעלי עסקים רבים מעידים ששיפר את רמת הכשרות והשירות. הוא נאבק נגד חוק גיור שאם היה עובר יתכן שרבבות ישראלים היו מתגיירים על פי ההלכה. חוק שגם הרב דרוקמן תמך בו.
הוא נאבק נגד מינוי נשים לתפקידים בכירים בשרותי הדת".

עוד כתב כהנא כי מבחינת מעוז, "לזהות היהודית של המדינה יש רק קו אפשרי אחד. הקו שלו. את הזהות היהודית של המדינה חייבים לעצב ביחד. חרדים - חילוניים - מסורתיים - ודתיים לאומיים. אחרי שנים שהציונות הדתית הפקירה את השדה הזה, החזרתי את ההובלה לאלו שזו צריכה להיות משימתם".