אפי איתם בוועידת המפלגה: "נעם יעברו את אחוז החסימה"

אלפי בני אדם השתתפו הערב בוועידת מפלגת נעם בנושא זהותה היהודית של מדינת ישראל | הרב יגאל קמינצקי: "מתחת לראדר גונבים לנו את המדינה היהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/22 22:51 יב באב התשפב

אפי איתם בוועידת המפלגה: "נעם יעברו את אחוז החסימה"
צילום: נחשון פיליפסון

מפלגת נעם ערכה הערב ועידה בנושא זהותה היהודית של מדינת ישראל. אלפי בני אדם השתתפו בוועידה שהתקיימה בבנייני האומה בירושלים וביניהם שם מפתיע במיוחד - חבר הכנסת לשעבר צבי הנדל, שהתגורר בגני טל ופונה מגוש קטיף, וכיהן כחבר כנסת מטעם המפד"ל. גם יו"ר מפלגת המפד"ל לשעבר, תת אלוף במיל' והשר לשעבר אפי איתם השתתף בוועידה ואף נאם בה.

איתם התייחס לסקרים המציבים את מפלגת נועם בעמדה גבולית ואמר: "יש ויכוח אם יעברו את אחוז החסימה או לא, אני אומר לכם, נועם יעברו את אחוז החסימה. המהלך שאתם עושים פה עתיד לגדול מאוד מאוד". לדבריו: "כשקוראים למבצע צבאי שנעשה בשם כל עם ישראל 'עלות השחר', יש לזה משמעות, אמירות פנימיות עמוקות ומחיות". 

צילום: נחשון פיליפסון

הרב קמינצקי: "מתחת לראדר גונבים לנו את המדינה היהודית"

איתם הוסיף וחידד את ה'מאבק' לדבריו שיש לנהל מול המערב: "חייבים לתבוע עיסוק בזהות היהודית ובלחימה מול "המערב" ולהכניס את הנושא לגופים כמו המטה לבטחון לאומי ולמערכות השלטון האחרות. נעשה זאת כשנגיע למוקדי הכוח. כשהייתי יו"ר המפד"ל הייתי רוצה לראות בפתיחת קמפיין הבחירות פתיחה כזאת" סיכם.

גם הרב יגאל קמינצקי הביע חשש מכך ש"מתחת לראדר גונבים לנו את המדינה היהודית" והוסיף: "מקעקעים את המסורת עם מאבק של כוחות אדירים נגדנו. ניסו להעביר חוק שאומר שהמדינה תחליט על כספים של בני זוג מאותו מין והצלחנו לעצור את זה. אמנת איסטנבול באה לעקור את הזהות היהודית מהשורש, למסור סמכויות של חינוך ומשפחה. כל מי שמרגיש נרדף במדינה אחרת, יכול לבוא לישראל. רוצים להפוך אותנו למדינת כל אזרחיה". 

צילום: נחשון פיליפסון

עוד תקף הרב בנאומו ואמר: הפוסט מודרניזם מבקש לבטל את כל המחיצות. אין זהות, אין עם, אין משפחה. זה לגזור עלינו מוות. מבול. יש עמים שיעלמו מהמפה עוד כמה דורות כי אין ילודה. ברוב מדינות העולם יש ילודה נמוכה וגם לא מתחתנים ומביאים ילדים. אנחנו נציל את העולם".

ח"כ אבי מעוז: "נמצאים במלחמת מצווה על הנשמה של המדינה"

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז המשיך ברוח הדוברים האחרים ואמר: "אנחנו נמצאים במלחמת מצווה על הנשמה של המדינה. לפני 17 שנים ימים אלו היו ימי עקירה וגירוש והתנתקות מהזהות. אנחנו נמצאים במלחמה. מלחמה על הזהות, מלחמה על הבית, הלאומי והפרטי. מלחמת מצווה. מלחמה על הנשמה של מדינתנו האהובה. במלחמת מצווה הכל יוצאים. הכל מתגייסים. עומדים מולנו מדינות, קרנות, תרבויות ואג'נדות שלא רק מנסים לנתק את הדת מהמדינה אלא רוצים לנתק את הלאום מהמדינה ואנחנו אומרים מי לה' אלינו".

מעוז הוסיף ואמר כי הוא רוצה לבקש סליחה "מרובו המסורתי של עם ישראל" שלדבריו "משתוקק ליהדות ומורשת ומשתוקק שילדיו יקבלו חינוך יהודי ציוני ולא חינוך לטשטוש הזהויות האנושיות האישיות המשפחתיות והלאומיות" וסיכם: "סליחה שלא התעוררנו לפעול יותר מוקדם".