המחבל שחוסל בהקלטה: "אני הולך למות כשהיד"

בהקלטה ששלח לקרוביו לפני חיסולו, אמר המחבל איברהים נבולסי: "אני מבקש מכם לא לנטוש את הנשק, אני נצור, התפללו עליי" | במהלך הלילה נעצרו ארבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/22 11:29 יב באב התשפב

המחבל שחוסל בהקלטה: "אני הולך למות כשהיד"
צילום: דובר צה"ל

חיסול המחבל בשכם: הבוקר (ג') כוחות צה"ל וימ"מ כיתרו את ביתו של המחבל, איברהים נבלוסי בלב הקסבה של שכם וחיסולו אותו. במקום החלו חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון לבין מחבלים. לא היו נפגעים בקרב לוחמי צה"ל. שני מחבלים חוסלו ועוד עשרה נפצעו על ידי כוחותינו. 

בהקלטה ששלח כמה דקות לפני חיסולו, אמר המחבל לקרוביו: "אני אוהב אתכם מאוד, אני הולך למות כשהיד. אני מבקש מכם לא לנטוש את הנשק, אל תינטשו אותו בחיים. שאלוהים יברך אתכם, אני נצור והולך למות כשהיד, התפללו עליי".

מח"ט שומרון: אין ערי מקלט ביהודה ושומרון

מהודעה של דובר צה"ל נמסר כי המחבל ביצע מספר פיגועי ירי, ביניהם הפיגוע בקבר יוסף לפני כחודש: "בתום מצוד ופעילות משותפת של ימ"מ, שב"כ וצה"ל חוסל הבוקר המחבל איברהים אל נבולסי בעיר שכם שבחטיבה המרחבית שומרון. אל נבולסי חשוד במספרי פיגועי ירי אל מול אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי במרחב שכם והסביבה, ביניהם גם פיגועי ירי לעבר מתחם קבר יוסף".

"במהלך הפעילות הכוחות ירו לעבר מספר מחבלים ובניהם המבוקש עצמו שירה לעבר הכוחות מתוך בית בו התבצר יחד עם מחבלים נוספים. לוחמי ימ"מ ירו לעבר הבית והשתמשו באמצעים מיוחדים שכללו טילי כתף. אל נבולסי חוסל יחד עם מחבל נוסף ששהה בבית".

צילום: דובר צה"ל

"במקביל התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות עשרות מפרי סדר שיידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות ובירי, זוהו מספר פגיעות. כלל הכוחות יצאו מהעיר, אין נפגעים לכוחותינו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול עבור ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף משנה רועי צוויג אמר כי "המבצע לחיסול המחבל איברהים אל-נבלוסי הוא הצלחה, אנחנו לא נאפשר ערי מקלט ביהודה ושומרון. נשים את ידנו על כל מחבל ונגיע לכל מקום אליו נידרש".

'שובר גלים': ארבעה מבוקשים נעצרו על ידי כוחות הביטחון

במקביל לפעילות בעיר שכם לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה ארבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, בין היתר בכפרים ענתא, דנאבה ובעיר שכם.

צילום: דובר צה"ל

בכפרים שואורה וחוסאן שבמרחב החטיבה המרחבית עציון עצרו הלוחמים שני מבוקשים החשודים בפעילות טרור.כחלק מהמפעילות בכפר קלקס ובעיר חברון שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה, אותרו אמצעי לחימה בלתי חוקיים, בהם רימונים, חלקי נשק ותחמושת. כמו כן, הוחרם רכב גנוב.

במהלך הלילה נעצרו ארבעה מבוקשים. המבוקשים ואמצעי הלחימה שנתפסו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

צפו מתיעוד של פעילות כוחותינו הלילה: