לאחר חילופי הירי בשכם: המחבל איברהים נבלוסי חוסל

בזמן המעצר של המבוקש בשכם, התפתחו חילופי אש במקום בין כוחות של צה"ל וימ"מ לבין מחבלים. אין נפגעים בקרב כוחותינו | שר הביטחון אמש: "גם בעתיד נצא למכת מנע, זה נכון בכל אחת מהחזיתות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/22 08:07 יב באב התשפב

לאחר חילופי הירי בשכם: המחבל איברהים נבלוסי חוסל
פעילות צה"ל בשכם, צילום: דובר צה"ל

בצל 'עלות השחר': בשעות האחרונות כוחות צה"ל וימ"מ כיתרו את ביתו של המחבל, איברהים נבלוסי בלב הקסבה של שכם. במקום החלו חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון לבין המחבלים. על פי הדיווחים, המחבל חוסל על ידי כוחותינו. אין נפגעים בקרב לוחמי צה"ל. בקרב המחבלים ישנם עשרה פצועים. מסביב למקום נרשמות הפרות סדר.

דובר צה"ל מסר כי "בתום מצוד ופעילות משותפת של ימ"מ, שב"כ וצה"ל חוסל הבוקר המחבל איבריהם אל נבולסי בעיר שכם שבחטיבה המרחבית שומרון. אל נבולסי חשוד במספרי פיגועי ירי אל מול אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי במרחב שכם והסביבה, ביניהם גם פיגועי ירי לעבר מתחם קבר יוסף".

"במהלך הפעילות הכוחות ירו לעבר מספר מחבלים ובניהם המבוקש עצמו שירה לעבר הכוחות מתוך בית בו התבצר יחד עם מחבלים נוספים. לוחמי ימ"מ ירו לעבר הבית והשתמשו באמצעים מיוחדים שכללו טילי כתף. אל נבולסי חוסל יחד עם מחבל נוסף ששהה בבית".

"במקביל התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות עשרות מפרי סדר שיידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות ובירי, זוהו מספר פגיעות. כלל הכוחות יצאו מהעיר, אין נפגעים לכוחותינו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול עבור ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

גנץ: גם בעתיד נצא למכת מנע בכדי להגן על אזרחי ישראל

יממה לאחר סיום מבצע 'עלות השחר', ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ מסרו אמש (ב') הצהרה משותפת מהקריה בתל אביב. לפיד הודה לגנץ, בנט, כוכבי, ראש השב"כ והמפכ"ל, ולא שכח גם את האופוזיציה והעומד בראשה.

אחרי דבריו של לפיד, עלה שר הביטחון בני גנץ ואמר: "ביוזמה, בעבודה מבצעית נכונה, ובתיאום נכון והדוק בין הדרג המדיני למבצעי השגנו שלושה יעדים במבצע עלות השחר: 1. הסרת האיום המיידי מעוטף עזה. 2. שמירה על חופש הפעולה המבצעי בכלל הזירות. 3. חיזוק ההרתעה תוך העברת מסר ברור לאויבינו בכל אחת מהזירות - שישראל נחושה להגן על ריבונותה ואזרחיה".

"גם בעתיד, אם יהיה בכך צורך", אמר גנץ, "נצא למכת מנע, בכדי להגן על אזרחי ישראל, ריבונותה ותשתיותיה. זה נכון בכל אחת מהחזיתות. מטהראן ועד חאן יונס. אני מבקש להדגיש – ארגון חמאס הוא זה שנושא באחריות על השטח ברצועת עזה. במקום שבו האחריות לא תמומש – אנחנו נפעל בעוצמה, ונשתמש בכל האמצעים שלרשותנו – צבאיים ואזרחיים".