מבצע עלות השחר: לילה שקט ללא אזעקות או ירי מעזה

הפסקת האש נכנסה לתוקפה בשעה 23:30 | 8 דקות לאחר מכן אזעקות נשמעו ביישובי דרום וחיל האוויר המשיך לתקוף בעזה | הסרת ההגבלות תימשך באופן הדרגתי בהוראות פיקוד העורף

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/22 07:32 יא באב התשפב

מבצע עלות השחר: לילה שקט ללא אזעקות או ירי מעזה
שיגורים מעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מבצע עלות השחר: בשעה 23:30 נכנסה לתוקפה הפסקת האש בין ישראל וארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני, אחרי שהייתה אמורה להיכנס לתוקף בשעה 20:00. בשעה 23:38 שיגר הארגון הטרור רקטות לעבר הדרום, ואזעקת צבע אדום הופעלה בעוטף עזה ובשדרות. לא היו נפגעים.

מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב, הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי. כצעד ראשון, ייפתחו כלל הצירים שנסגרו במרחב עוטף עזה. תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. כמו כן, תנועת הרכבות בין הערים שדרות ואשקלון עתידה לשוב לסדרה החל מהשעה 12:00. במהלך השעות הקרובות, הסרת ההגבלות תימשך באופן הדרגתי, זאת בצמוד להערכת המצב.

צפו: צה"ל במטס סיום נגד מטרות הג׳יהאד האסלאמי ברצועה

בדקות שלפני תחילת הפסקת האש ומעט לאחר שנכנסה לתוקף, צה"ל ערך תקיפות נרחבות נגד מטרות הג׳יהאד האסלאמי ברצועה. מספר רב של מסוקי קרב, כלי טיס בלתי מיואשים ואמצעי תקיפה ואש יבשתית, תקפו מטרות טרור של גא"פ ברחבי רצועת עזה. "בתקיפה שתוכננה מראש, הותקפו מחנות צבאיים, מפקדות ומתחמי אימונים של הארגון", נמסר מדובר צה"ל. 

בתום הערכת המצב שהתקיימה הלילה, ההגבלות לעורף נותרו בתוקף ויש להמשיך ולפעול על פי ההנחיות. דובר צה"ל: "ההגבלות לציבור יבחנו שוב בהערכת המצב שתתקיים בשעות הבוקר".

צילום: דובר צה"ל

ראש מערך ההסברה הלאומי אישר מוקדם יותר הערב את הפסקת האש ואמר כי "מדינת ישראל מודה למצרים על מאמציה. במידה והפסקת האש תופר, מדינת ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בעוצמה. לא נאפשר לאף גורם להפר את שגרת חייהם של תושבי מדינת ישראל".

מטחי רקטות כבדים נורו אתמול (א') בשעות הערב לעבר ישראל ואזעקות נשמעו בגוש דן, אשקלון, שדרות ועוטף עזה. אזרח זר שמתגורר במועצה האזורית שדות נגב נפצע קל מפגיעת רסיס רקטה. יירוטים מעל תל אביב ונתב"ג. ברקע הדיווחים על הפסקת אש, אמר ראש הממשלה יאיר לפיד כי "המטרות המבצעיות של מבצע 'עלות השחר' הושגו ואין תועלת בהמשך המלחמה מבחינה מבצעית".

עקב האזעקות שנשמעו בשעות הערב במרכז ודרום הארץ ובשפלה, טופלו על ידי צוותי הרפואה של איחוד הצלה 16 נפגעים באורח קל. עוד נמסר מאיחוד הצלה כי מדובר בפצועים שמעדו ונחבלו בדרכם למקלטים ולמרחבים מוגנים, ובסיוע למספר נפגעי חרדה. "כלל הנפגעים בשלב זה מצבם מוגדר קל", הוא הוסיף.