עלות השחר הרב הראשי בהנחיות הלכתיות לשבת המתוחה: "להתפלל בבית ולהשאיר מכשיר טלפון זמין"

אחרי תקיפת צה"ל ברצועה והמתיחות הנלווית, הרב הראשי לישראל פרסם הנחיות הלכתיות לקראת השבת "הקשבה לכל הנחיות פיקוד העורף, רצוי להתפלל בבית ולהימצא בקרבת טלפון" | להנחיות המלאות

חדשות כיפה חדשות 05/08/22 18:05 ח באב התשפב

הרב הראשי בהנחיות הלכתיות לשבת המתוחה: "להתפלל בבית ולהשאיר מכשיר טלפון זמין"
יירוטים בשמי העוטף, צילום: Hadas Parush/Flash90

לאור המצב הביטחוני הנפיץ ולאחר הודעת צה"ל על מצב מיוחד בעורף, הוציא היום (ו') הרב הראשי לישראל הר דוד לאו, הנחיות הלכתיות לקראת השבת המתוחה, בהודעה שיצאה מבית הרב נמסר כי הוא קורא לכלל הציבור להוסיף שלושה פרקי תהילים להצלחת עם ישראל וחיילי צבא ההגנה לישראל אשר בשעות אלו נלחמים להשבת השקט לערי ישראל.

מטחים על דרום הארץ

מטחים על דרום הארץ צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון (אילוסטרציה)

הרב לאו : "רצוי להתפלל בבית להשאיר מכשיר טלפון זמין לכל מקרה שלא יבוא"

הרב הוסיף הנחיות הלכתיות, הנוגעות לאיזורים בהם יש צורך להישאר באיזור המרחבים המוגנים וקרא לציבור להישמע לכל ההנחיות של הפיקוד העורף ולא לקחת סיכונים מיותרים "כמו כן באזורים בהם יש לשהות צמוד למרחבים המוגנים יש לצאת לבית הכנסת רק אם במהלך הדרך והשהיה בבית הכנסת יש גישה מיידי למרחב מוגן, אחרת מותר ורצוי להתפלל בבית ולא לקחת סיכון. כמו כן רצוי לוודא כי בכל בית כנסת אשר ישהו בו בשבת להשאיר מכשיר טלפון זמין לכל מקרה שלא יבוא". 

צילום: דובר צה"ל

רב העיר שדרות: נתפלל להצלחת חיילינו

הרב דרור טויל, רב העיר שדרות, פנה גם הוא במסר לתושבי העיר. "עם תחילת המבצע הצבאי 'עלות השחר' להשבת הביטחון לכל תחום ארצינו בכלל, ולעירנו שדרות ולישובי העוטף בפרט. נתמלא כולנו בביטחון בצור ישראל וגואלו".

"חשוב מאוד להקפיד על הנחיות פקוד העורף, כהוראת התורה 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'. אנו בטוחים שהציבור נכון לשתף פעולה ולשמור על כל כללי ההתנהגות בחירום ולכן נקפיד להתפלל ולשהות במקומות עם ממ"ד, ולפי יכולת הקיבולת במקום. נתפלל כולנו להצלחת חיילנו להדוף את כל הקמים עלינו לרעה, ולשיבת חיילנו כולם בשלום בעזרת השם, כמו כן לתושבי ישראל כולם, שלום וכל טוב".