הרב דרור טוויל נבחר לרב העיר שדרות

הרב דרור טוויל נבחר לרב העיר של שדרות |סגן השר כהנא: "חשוב מאוד כי את הרבנות בישראל יובילו תלמידי חכמים יראי שמים הרואים במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו" | הרב הראשי יוסף: התרשמתי מאישיותו ומנועם הליכותיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/22 18:48 כ בתמוז התשפב

הרב דרור טוויל נבחר לרב העיר שדרות
הרב דרור טוויל הרב החדש של שדרות, צילום: דוד שטיין

הבחירות לרבנות העיר שדרות (ג') התקיימו הערב ויש כבר מנצח: הרב דרור טוויל - רב קהילת "רעות" בעיר. בנוסף לרב טוויל, על התפקיד התמודדו גם: הרב יעקב ישראל מנשה, הרב יחיא עמרם אלעזר והרב פיזם משה זאב. 

בשבוע שעבר התכנסה הוועדה לבחירת רב העיר שדרות בכדי לאשר את רשימת המועמדים. בראש הוועדה עמד השופט משה דרורי והחברים בה היו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, הרב יגאל ממליה, יפה וודו והרב חזקיהו סאמין. הערב, כאמור, הוכרע כי הרב טוויל ישמש כרב העיר. הרב דרור טוויל, בן הציונות הדתית, שימש עד כה בעיר כרב הקהילה הדתית ור"מ בישיבת ההסדר בשדרות.

עם בחירת הרב טוויל לתפקיד רב העיר, קידם אותו סגן שר הדתות מתן כהנא בברכה: "לרב עיר תפקיד חשוב ומרכזי בחיי הדת והקהילה. אני מאמין שכל רבני העיר שייבחרו יפעלו לחבר את התושבים לחיי הרוח וינגישו יהדות מסבירה במאור פנים. בהזדמנות זו אני מברך את הרב דרור טוויל לרגל מינויו כרב העיר שדרות ומאחל לו שיזכה לקדש שם שמים. חשוב מאוד כי את הרבנות בישראל יובילו תלמידי חכמים יראי שמים הרואים במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו".

כל המועמדים חכמים וראויים 

מהראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף נמסר: "אני מברך את הרב דרור טוויל שליט"א לרגל היבחרו לרב העיר שדרות, ביקרתי מספר פעמים בישיבת ההסדר בשדרות והתרשמתי מאישיותו ומנועם הליכותיו, יהי רצון שיזכה לקדש שם שמים ברבים בשמירה על חומות הדת וביצור כרם ישראל. אני מברך גם את יתר המועמדים כולם חכמים וראויים ורבי מעש המקדשים שם שמים ברבים". 

הרב טוויל עם סגן השר כהנא

הרב טוויל עם סגן השר כהנא צילום: ללא

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי ברך גם הוא: "ברכותיי לרב דרור טוויל שליט"א, שנבחר הערב, בשעה טובה ומוצלחת, לכהן כרבה הראשי של עירנו – שדרות. זכינו שכבוד הרב דרור עסוק מזה עשרות שנים בהפצת תורה, עשיית חסד ואהבת חינם בעיר ואני מאחל לו שבע"ה יזכה לקדש שם שמים, ולהפיץ תורה ולהאיר מאורו ומתורתו.תודה לחברי הוועדה הבוחרת על ההירתמות וההתגייסות למען בחירת רב לעיר. תודה לכלל הרבנים על התמודדות ראויה. בהזדמנות זו תודה לרב משה הבלין על תפקידו כמ"מ הרב בשנים האחרונות".

קהילת רעות שדרות בירכה את רבה: "אנו מברכים את מו"ר הרב דרור טויל שליט"א על היבחרו לתפקיד החשוב של רב העיר שדרות. זכינו שהרב שהקים עולה של תורה, חסד ואהבת חינם- בסייעתא דשמיא ימשיך להפיץ תורה ולהאיר מאורו המיוחד". נוסף על תפקידו הרבני, הרב מלמד גמרא ואמונה בישיבות באזור, כולל בישיבת שדרות ובאור עציון. מאור עציון נמסר: "מברכים את הרב הגאון, הרב דרור טוויל, רב בישיבתנו, על היבחרו לרב העיר שדרות. מתוך היכרותנו רבת השנים עם הרב, אנו בטוחים שתורתו הגדולה של הרב תהווה ברכה לעיר שדרות ולעם ישראל כולו. בברכת יפוצו מעיינותיך חוצה".