"תמימות או בורות": מתמודדים ברשימת מפלגת העבודה קבעו לשתות בירה בתשעה באב ועוררו סערה

שני מתמודדים בפריימריז במפלגת העבודה קבעו מפגש פעילים על בירה בליל ט' באב ועוררו זעם ציבורי | מתמודד מסורתי לרשימת המפלגה: נגד כפיה דתית אבל אנחנו מאבדים את עצמנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 15:19 ז באב התשפב

"תמימות או בורות": מתמודדים ברשימת מפלגת העבודה קבעו לשתות בירה בתשעה באב ועוררו סערה
צילום: shutterstock

מאיה נורי ותומר אביטל, שני צעירים המתמודדים על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת הקרובה הזמינו את מתפקדי המפלגה למפגש תחת הסיסמא "בדרך לפריימריז יושבים איתכן לבירה". תאריך המפגש, שתוכנן להתרחש בבר האליבי ברחוב פרישמן 41 בתל אביב, נקבע למוצאי שבת - ליל תשעה באב שבו אסורה פתיחת בתי תענוגות על פי חוק, ועוררה זעם ציבורי, כך פורסם היום בynet.

חיים נהון המתמודד אף הוא בפריימריז מפלגת העבודה הביע את התנגדותו למפגש חסר הרגישות וכתב: "אני באמת-באמת, ושוב באמת, שונא כפייה דתית, אבל לקיים אירוע פריימריס בבר עם בירה בתשעה באב?!". בסרטון שהפיץ, הוסיף: "לא כואב לכם שבתשעה באב אתם הולכים לברים? עזבו אתכם שזה בכלל לא חוקי. אנחנו מאבדים את עצמנו, אנחנו מאבדים את העם. די!".

צילום: מפלגת העבודה

עם שאינו יודע את עברו - ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל, ואת זה לא אמר הרב דרוקמן אלא יגאל אלון

דבריו של נהון עוררו סערה והובילו בסופו של דבר להחלטה לבטל את המפגש. "אנחנו בתקופה מאוד-מאוד עמוסה ורגישה וקבענו לתאריך הזה בתום לב", אמרה מאיה נורי, אחת מיוזמות המפגש והוסיפה: "העירו את תשומת ליבנו, עשינו חושבים והזזנו לתאריך אחר". תומר אביטל, בוגר תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" ומי שמתמודד גם הוא על מקום ברשימה מסר: "זו הייתה טעות בתום לב והאירוע נדחה. הפריימריז הם ימים לחוצים, וסליחה מכל מי שנפגע".

נהון סיכם: "אני ממש לא מבין איך בכלל הם חשבו על זה, ותוהה אם זו הייתה תמימות או בורות. עד כמה אפשר להיות מנותק בבועה התל-אביבית? זו לא דרכה של מפלגת העבודה - לא של ברל כצנלסון, לא של בן גוריון, לא של רבין. פעם הייתה בינינו הבנה עמוקה שאנחנו מדינה יהודית והצביון היהודי חשוב לנו".

בדומה לתגובות שנשמעו אחרי דבריו של פרופ' עמירם גולדבלום שהעביר ביקורת על סגירת האוניברסיטה העברית ביום הצום, הוסיף נהון ואמר: "גם ביום השואה אולי יום אחד הנכדים שלכם ישבו בבר ויגיע איזה נודניק שיגיד שכואב לו. עם שאינו יודע את עברו - ההווה שלו דל ועתידו לוטה בערפל, ואת זה לא אמר הרב דרוקמן אלא יגאל אלון. יגיע הזמן שמפלגת העבודה תחזור אל העם".