עשרות תלונות בשנה: נשים המועסקות בבתי כלא מדווחות על עבירות מין מצד אסירים

עשרות תלונות בשנה של נשים המועסקות בבתי הכלא הפליליים על עבירות מין מצד האסירים: "עבירות מין, מעשים מגונים, הטרדות מילוליות וגם ניסיון תקיפות מיניות" | שב"ס בתגובה: "אנשי הסגל חשופים למורכבויות ואתגרים לא פשוטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 13:37 ו באב התשפב

עשרות תלונות בשנה: נשים המועסקות בבתי כלא מדווחות על עבירות מין מצד אסירים
כלא גלבוע, צילום: Flash90

מזעזע: אחרי חשיפת פרשת הסרסור בסוהרות, עשרות תלונות בשנה של נשים המועסקות בבתי הכלא הפליליים על עבירות מין מצד האסירים. כך על פי כאן חדשות. לפי הדיווח, קצינה בכירי בשב"ס אמרה כי  ההטרדות הן כמעט יום-יומיות. "מדובר בעבירות מין, מעשים מגונים, הטרדות מילוליות וגם ניסיון תקיפות מיניות".

אין לאסירים מה להפסיד

על פי הבכירה בשירות בתי הסוהר, מדובר בנשים מכל המקצועות: עובדות סוציאליות שיושבות עם האסירים בארבע עיניים, קצינות חינוך, סוהרות מורות ומדריכות. "פותחים נגדם תיק פלילי, שמים אותם בבידוד או שהם מקבלים סוג של ענישה, והם חוזרים לאגף טעוני הגנה או מעבירים אותם לכלא אחר", טענה ואמרה כי לאסירים אין מה להפסיד.

בשב"ס קיים תקן ליועצת לענייני מיגדר, אבל בניגוד לצבא היא בדרגת סגן גונדר, מקביל לסגן אלוף, לעומת צה"ל שם התפקיד הוא בתקן של דרגת תת אלוף. בעניין ההטרדות המיניות משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "עבודת הסוהרות והסוהרים, הינה משימה לאומית התורמת רבות הן לביטחון המדינה והן לביטחונם האישי של אזרחיה. סוהרות וסוהרי הארגון מבצעים משימתם במקצועיות, ומתוך תחושת שליחות ושאיפה אמתית להגן על הקהילה שמחוץ לחומות הכלא.

"אין ספק, כי מטבע עבודתם, חשופים אנשי הסגל למורכבויות ואתגרים לא פשוטים שלא כל אחד יכול או מוכן להכיל, אך הם עומדים בהם בנחישות ובגאווה. פיקוד הארגון עושה ככל יכולתו לאפשר סביבת עבודה מוגנת ובטוחה ולתת לסוהרים כלים להתמודדות. במסגרת זו פועל שב"ס באפס סבלנות כלפי התנהגות מינית פוגענית".